söndag 23 oktober 2011

Hallåja!

Nåja nu har jag laddat batterierna efter den långa resan och begravningen! Resan gick bra men den var lång med en massa väntande, begravningen igår gick likaså den mycket bra även om många tårar fälldes. Efter minnesstunden for vi till min ena moster i Kokkola för att umgås hela släkten. Vi åt väldans god mat och det var roligt att se alla kusiner när man träffas så sällan. Ett minus var ju docka att jag inte var något vidare pigg men såna smällar får man ta.

När vi sedan åkte iväg hemåt jaa då blev jag pigg och bestämde mig för att åka till Fagerlund/Penttinens lyxvåning för att träffa mina kära vänner. Där drack vi glögg och då kom jul feelisen som på beställning och nu bara väntar jag tills det kommer snö och december så man kan börja julpynta och dricka glögg och ha det mysigt. Efter att jag flyttade hemifrån har jag nog fått nån slags längta-till-julen-sjukdom och tycker det är typ bästa på hela året. Men julfirandet blir väl som det ser ut nu väldigt kortfirad med tanke på att vi bara kan åka hem typ 4 dagar för att Kim inte kan få ledigt mer än så och det är ju minsann lite tråkigt men nog blir det bra ändå!



Jaa jag är galen i julen!!

Idag var jag ut och gå med mamma och selma och det känns så skönt att vara på hemmaplan på kända platser och byn som man växt upp i. Vi gick förbi vår gamla lägenhet som vi bodde i innan vi flyttade till Åland och åå vad jag fick "hemlängtan" även fast det känns som hemma på Åland och vi trivs så bra så känns nog lägenheten på Centrumvägen som vårt riktiga "hemhem".

Kvällens program ser ut som följande:





-Sjunga singstar med Julia
-Filmkväll med chips&dip
-En pratstund med älskling som jag tack o lov snart får se igen! (ja saknar dej gubben min <3)


En riktigt lyckad kväll ser det ur som med andra ord! Det är så skönt att vara hemma och bara ta det lugnt och vara med familjen när man ser dem så sällan nuförtiden.

Ha de gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar