tisdag 11 juni 2013

Going back home

Sitter på båten påväg hem till Åland igen. Bara nästan 5 månader sen man varit där senast. Känns helt knäppt. E lite butter över att jag inte fick åka med "nya" Grace men de ju inte precis sista gången jag åker båt så nog ska de väl hinnas!

En annan sak som känns konstit är att koma tillbaka ensam, Kim blir hemma ännu 2 veckor eftersom det är så mycke papper och grejjer som skall fixas efter hans pappa och begravningen. Synd att man igen skall måsta vara ifrån varann, som om inte 4 månader var tillräckligt?! Nåja snart är även han tillbaka och snart kanske man kan börja återgå till det vanliga igen.

Men en sak är säker gud vad skönt det skall bli att äntligen komma tillbaks hem, hem till lägenheten, egen säng, egen soffa, eget wc och sommar-Mariehamn! v

På torsdag kastas jag in i vardagen på riktigt när jag börjar jobba igen, för dom som inte vet så kör jag ännu en sommar på restaurangen men denna gång som hovmästare/restaurangchef.

1 kommentar: