måndag 29 augusti 2011

Ny vecka

och nya möjligheter brukar man ju alltid säga. Det känns iallafall skönt med en ny vecka med lite mindre skola o mindre jobb för förra veckan var väldigt intensiv och det märks idag eftersom jag är helt slö igen. Jag fungerar på det sättet att när det är mycket orkar jag köra på till tusen dag och natt men så fort det lugnar ner sig slår det ut mej totalt och vi kan ju ta idag som exempel, jag hade sovmorgon till halv 10 hade en lektion i skolan kom hem och vi lagade mat, åt och satte mej sedan i soffan för att läsa en tidning vilket slutade med att jag somnade. Jag är inte emot dagstupplurar eller powernaps som det så fint heter nuförtiden och det kan vara bra att ta det ibland, men kom igen har jag haft en lektion idag och inte gjort något annat ansträngande förutom plockat i tvätt- och diskmaskinen (vilket ju är såå tungt right?) oså är jag som en klappad säl. Det är nog så tungt dethär studielivet huh?!

sen när jag har mitt eget kontor med guldbokstäver på dörren
då skall jag också powernappa under skrivbordet!!
Idag har vi skaffat oss gymkort vid avancia så nu går det inte att skjuta upp det längre nu är det dags att börja träna igen. Skönt men lite missnöjd är jag över att de har så lite pump pass på schemat, nu måste jag söka efter nått nytt pass som skulle inspirera och jag är inte alltid så öppen för nya ting. Men man kan ju se det som en utmaning, och utmaningar är bra för att komma ut ur sin komfortzon (eller vad tusan det nu heter!)

gymmet

Sådär annars kan jag ju nämna att mitt studieprogram går en hel del via fronter på nätet så alla inlämningsuppgifter och liknande skall göras på dator. När jag fick höra detta blev jag helt bedrövad och tänkte neej hur skall detta bli till något för under hela gymnasietiden så föredrog jag att skriva saker för hand hellre än på dator för det tog så himla lång tid att sitta på datorn och göra det. Nå så gick det ju upp ett ljus för mej att HALLOO du har ju faktist börjat blogga och sitter och skriver varje dag och har grymt svårt för att hålla dej kortfattad, vilket jag har. Som ni kanske märkt så blir aldrig mina inlägg korta, även om jag tänkt att jag slänger bara ihop en kort uppdatering yeah right, på 500 ord eller? Så det här med att allt blir datoriserat lär nu knappast bli något problem i slutändan ändå!

vi slutar med dagens, men som icke professionell fotograf eller modell så blev det lite som det blev!!

tyvärr blev ju den med blixt bäst!

vi hade sol idag så jag passade på att ha shorts en sista
gång innan det är dags för höstens varma kläder,
med kängor på fötterna var det hur varmt som helst!
Nu skall jag plugga lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar