torsdag 13 oktober 2011

Kära vänner

OBS! Första stycket är en klagomur, hoppa över!!

Först vill jag beklaga mej över vår så otroligt knäppa finskalärare, hon har då så smart hittat på att vi skall göra en uppgift där vi "hittar på" ett hotell där hon vill att vi ska ha med alla möjliga idiotsaker som vad är syftet med hotellet, hur tar man sig dit, finns det konkurrenter och vad har hotellet för omsättning i pengar? Alltså hållåå? Detta är då inte allt, då ska vi nämna bastuavdelningen, hur stor den är, vad som finns där, har vi nån spa-avdelning, har vi nån restaurang, vad finns där hur hittar man dit. Vad har vi för framtidsplaner med vårt hotell. Ja det där var då bara några av 14 punkter där alla har 4 underpunkter med allt hon tycker vi skall ha med. Oså skall vi skriva det på finska, hmm jaa okej kan hon int ge oss en ordlista på viktiga ord eller så sitter vi och diskuterar detta på nån lektion eller liknande. Vafan skall vi lära oss av att göra en byggnadsplan/budgetplan på ett låtsashotell. Blää knäppa kvinna!!


Nåja nu är jag klar, då kan vi gå över till något lite mer spännande. Jo dethär hemska ljudet imorse då som jag misstänkte var en mus. Jag kan säga såhär jag har inte packat några väskor än och behöver inte flytta exakt nu. För gissa vad det var, jo:


Stackars liten hade fastnat fast, men Kim räddade honom/henne så "den" klarade sig fint! Kim var ju så snäll så när jag talade i telefon och han var ute och räddade fågeln så fotade han endast för att jag skulle ha nåt att sätta på bloggen. En personlig fotograf är bra att ha!

Inte bara personlig fotograf har han agerat idag utan också personlig tränare och kost rådgivare. Vi var på gymmet och tog ett riktigt tungt ryggpass. Sen när vi kom hem så kom träningsvärken från gårdagen och hälsade på så nu kommer jag mej knappt upp ur soffan. Inte för att det gör så mycket, jag trivs bra här i soffan! Haha

Som kostrådgivare kan jag ju inte påstå att han var något vidare för han ansåg ju då att efter ett pass på gymmet så är det helt perfekt att äta Kotipizza...ööhm nej de e de nog int. Men som vanligt har jag ingenting att säga till om när det kommer till saker han får på hjärnan så dagens mycket hälsosamma mat blev då en familjepizza. Usch då!


Nu är min ledighet under höstlovet slut, imorgon blir det jobb 12.30-22.15 och på lördag kommer syskon x2 på besök i en vecka framöver! Skoj!! :)

Nu skall jag kolla Robinson och efter det kanske jag sätter in Bildbomb nr 2 om ögonen hålls uppe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar