måndag 21 november 2011

1 down 2 to go!

Japp nu har jag fått undan ett skolarbete och för tillfället har jag bara 2 hemuppgifter som skall vara klara före jul. Plus ett alokohollagstiftningsprov som ska skrivas och en hel del instuderingsfrågor som skall göras och läras in för att skriva ett helt galet stort prov på starka drycker. Trots det så tycker jag det ser relativt ljust ut, ja menar kommer det inte några fler hemtentor utöver det jag just rabblat upp så har man ju nästan jullov snart! Nice

Igår var nog en riktig energi dag, jag klev upp 8.30 och körde järnet till 16.00 det resulterade i ett nystädat, dammsugat, tvättat hem och 9 stora lådor packade och maten klar när Kim kom hem. På kvällen hade jag ju planerat att göra skoluppgifter men efter maten gjorde jag ju det stora misstaget att sätta mej i soffan och då var det kört där lämnade jag också resten kvällen!



Nu väntar jag typ SÅHÄÄR mycket på att flytta för att sedan ÄNTLIGEN få börja julpynta. Imorse stod jag och kikade i skyltfönster fulla med julbelysning och det nästan knäpper i fingrarna. Jag blir galen jag vill att tiden skall gå helt super snabbt för snart spränger jag av julfeelis.
Bara vi nu sku få nån snö. Imorse spö- verkligen spöregnade det och det var kolmörkt, hur mysigt är nu det?


Sådär annars så på torsdag gör vi ett nytt försök med Stockholm och hoppas att vi hålls friska så vi kan shoppa julklappar så utav tusan!! JAAA!!! :)

Nej nu får jag nog lugna ner mej innan det går överstyr. Men lite kan man ju få längta iaf! Dessutom är det ju lillajul på lördag, som jag antagligen får spendera i min ensamhet för Kimmen kommer jobba 13-01 både fredag och lördag. Skoj!
MEN på fredag har vi matoperationer i skolan och då skall vi göra julmat, baka pepparkakor och vi planerade t.o.m att ta med julmusik så då hörni då kommer det gå julgalet till på Ålands Hotell- och Restaurangskola!



Nu blir det nog en smörgås tror jag bestämt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar