söndag 1 januari 2012

1 januari

Första dagen av 2012 börjar lida mot sitt slut. Nyårsaftonen firades med goda vänner och alkohol! Vid tolvslaget stod vi på torget och kollade in de vackraste fyrverkerierna jag någonsin sett. Det var nån typ som var finsk mästare på fyrverkeri skjutning! eller något liknande som hade hand om allt och de var verkligen helt otroliga. Tyvärr fick jag ingen nyårskyss för min käresta låg hemma och sov för stackaren måste upp klockan 4 på jobb men jag fick ju desto fler idag istället!


När fyrverkerierna var slut for vi till Kino nattklubb, kan ni tänka er efter ett drygt halvår på ön så var Sara igår för första gången ute på krog här, wohoo för det! Även om jag nu inte blev helt carried away av det, det var ett riktigt snyggt ställe och kvällen var trevlig men de får nog ett STORT minus för musiken som bara var nå jäkla dunka dunka hela kvällen igenom.

Vi kom hem sådär passande 03.50 så jag satte igång kaffekokaren och gick och väckte Kim. Stackare som måste stiga upp och fara på jobb när alla andra gick och la sig.

Idag åkte våra kära Nykarleby vänner hem och vi hoppas de kommer snart igen för vi har haft en väldigt trevlig helg! När vi följt dem till terminalen tog vi en liten promenad längs vattnet och sen parkerade oss på soffan resten av dagen. Ack så skönt med dessa slödagar ibland! 

Nu är det bara en vecka kvar tills skolan börjar igen och det betyder att nu börjar det bli dags att ta itu med alla skolarbeten som skall vara klara när skolan börjar igen! Pust..

Nu skall jag söka mej i säng så att jag imorgon kan vakna upp som en nybliven 21-åring glad och nöjd med livet! Tack för idag och godnatt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar