fredag 17 februari 2012

Åt helvete med torrjäst!

Jo det blev en liten promenad, skönt med frisk luft. Vad jag inte visste var att det skulle vara början till en olycksfylld kväll...

Under promenaden skulle jag fota ett vinterskönt Åland men tappade telefonen i snön så det blev bara en tråkbild.


När jag sen svängde in via butiken för att köpa kardemumma till fastlagsbullarna så var all slut, de hade bara hela korn och jag som inte har någon mortel. Vägen hem gick jag och funderade på hur jag skulle få dem krossade och väl hemma tog jag köttklubban och bankade och bankade, och resultatet...ja det fick duga. Värre skulle det ju bli så!!

Mitt dumma fan använde torrjäst, GÖR INTE DET, ANVÄND ALDRIG PIRKKA TORRJÄST!!!
Degen jäste inte som den skulle, inte heller på plåten jäste bullarna, nå jag tänkte att kanske de stiger i ugnen men nej fan varför skulle de det, så ut ur ugnen kom en plåt full med stenskarpa degklumpar. Surt sa räven om rönnbären, jag hade ju inte bara väntat halva dagen på att få äta en smaskig hemgjord fastlagsbulle, nejdå inte alls!






















Så nu är jag smått deprimerad, ensam, inget att se på tv och inget gott att smaska på. Staackars lilla jag.


1 kommentar:

  1. Sv: tackar ^^ Jo de e skönt med sol och värme :D
    -
    Hörrdu din dag lät ju inte så super, skulle också vilja ha fastlagsbulle men det finns ju inte här :P Men du kan ju testa baka igen imorgon och byta ut torrjästen ;)

    SvaraRadera