tisdag 14 februari 2012

Happy valentines day!

till er alla! Idag har jag då äntligen varit i skolan igen, första gången på en vecka, även om jag vaknade upp med huvudvärk. Men den gick över efter lunchen så de var skönt. Idag började vi en ny kurs, vinlära. Vi skall alltså i nästan 3 månaders tid ha vinprovning varje tisdag. Det verkar superintressant och nyttigt inför framtiden. Idag smakade vi ett rött och ett vitt vin. Som jag misstänkte skulle jag ogilla det röda, vilket jag också gjorde såklart eftersom jag dricker ju inte rödvin men hoppas att jag under kursens gång skall kunna omvändas! Det vita däremot var ett torrt vitt vin med smak av äpple, lime/citron och fänkol. Riktigt gott enligt mej (som förövrigt är rätt kinkig när det gäller vitt vin också, jag är ju inte en storsupare precis så.) Vinet var från Australien hette Yalumba Riesling och kostar ca 10€ på Alko. Så är ni ute efter ett gott torrt vitt vin till helgen, try this!






Ja de va dagens reklamsnutt, över till något annat. Min kärlek var dagen till ära med oss och lunchade vilket var väldigt trevligt eftersom det händer typ en gång i halvåret! Likaså när jag kom hem från skolan (halvfull, nånej!!)  så låg ett kuvert på sängen och jag fick ett presentkort på en timmes massage (alltså inte av Kim då utan någon lite mer professionell!) Glad blev jag minsann för vi skulle ju inte ha några presenter, får värsta ångesten nu då att jag inte ha köpt något till honom.


Sådär alla v-dag till ära vill jag bara överlämna en stor bamsekram till min älskade familj som jag inte har möjlighet att krama när jag vill numera, så då får det bli sådär officiellt på bloggen istället, hoppas ni har det bra hemma!




Men så måste ju killen också få en bamsekram, även om jag kan krama honom varje dag!


Du är det bästa jag vet!

Nujust känner jag för att dela ut kramar till höger och vänster så ta för er ni som känner att ni behöver en och tack till alla som gör min vardag så otroligt betydelsefull, tack till mina kära klasskompisar som får mej att skratta varje dag och känna att här hör jag hemma. Utan er skulle utbildningen inte vara värt ett skit! 

Ha en fortsatt bra kväll och ta hand om varandra, lev varje dag av 2012 och alla kommande år (OM inte jorden går under) som om det vore alla hjärtans dag och uppskatta varandra. En dag kan det vara för sent!

1 kommentar: