torsdag 21 juni 2012

Storstädning!

Storstädningen börjar så gott som vara klar, de kvarlämnade flyttlådorna (från december!!!) är äntligen tömda och borta, fönstren ät tvättade, lakanen bytta, golvet dammsuget och tvättat, tvättmaskinen e inne på sina sista varv, t.o.m. kylskåpet och micron fick sig en omgång. Så nu är här RENT och jag är redo för midsommar och gäster! Observera att jag har ju inte varit en städkärring och gjort allt på en och samma dag, de skulle jag aldrig haft tid med eftersom jag jobbat och sen har jag ju en duktig karl vid min sida också, så lite i taget, men tusan vad det känns skönt nu när allt är klart!



Utöver städningen så har nog inget vidare stort hänt i mitt liv, imorgon är det midsommar och det kommer jag fira i jobbet med våra bokade gäster, jag har en lite orolig känsla i magen av att det kommer bli en låång dag!


Ålänningar här på holmen och svenska gäster på hotellet är helt förundrade över att jag inte vet något om midsommarstången och händelserna runt omkring och att midsommar är typ största händelsen på året. Jag e bara sådär att vadå va ska man göra, men jag får väl kika genom fönstren imoron då om de faktist dansar runt stången och håller på, vad vet jag?!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar