lördag 6 oktober 2012

En tankeställare...

Medan jag guppar omkring på havet mellan Åland och Åbo hoppas jag att ni kan ta er 26 minuter av ert liv och kolla in det HÄR som sändes i torsdags, ämnet ligger mej varmt om hjärtat vilket många redan vet, plus att min familj är med i denhär "dokumentären" men det jag vill med dethär är att jag vill att folk ska få en tankeställare.

DU kan ge möjlighet till att 6 personer får ett nytt liv. SE klippet, TÄNK efter en stund, och BERÄTTA till dina nära och kära hur DU vill ha det. Det är ingen annan än du som skall bestämma vad du vill göra med din kropp.

Jag kommer att vara evigt tacksam för den lilla pojken eller flickans föräldrar som tog det beslut att donera deras lilla barns organ för att kanske rädda någon annan. TUSEN TACK till er ni gav min familj ett nytt liv!

2 kommentarer:

  1. jätteintressant. Man fick en helt annan inblick i ämnet och visst blev man ju extra berörd då det var just din familj de hade med.
    Nu blev jag och fundera på hur man skriver upp sig som donator, måste nog ta å ringa sjukhuset ^^

    Puss å kram på dig och din familj <3

    SvaraRadera
  2. Man behöver inte skriva upp sig eller ha något donationskort längre, bara man berättar till sina anhöriga hur man vill ha det så inte de sätter stopp för hela proceduren. Men donationskort finns att få på sjukhuset som man kan ha med sig i börsen hela tiden! :) Kram

    SvaraRadera