lördag 22 december 2012

Jullov

Jullovet började ju redan för en vecka sedan men slö som jag är så ekar det tomt här. Anyway så rivstartade jag med en weekend i Stockholm med min käresta och fortsatte det med jobb på konsulatet följt av hetsuppackning och hetsnypackning för att spendera julen hemma i Österbotten. Väl hemma känns det aningen sorgligt att lämna gubben på Åland alldeles ensam över julen men så är livet, om jobbet kallar så finns det inga andra alternativ korna mjölkar int sig själv!

Dock finns det småsaker här som får mej att längta tillbaka såsom att jag testade ett av stadens gym igår och kunde snabbt konstatera att jag vill hem till Avancia var man kan träna ordentligt och på riktigt! Och igår hade vi -18 följt av dagens härliga temperatur på -24,6 medans andra får ha sköna -2 hemma på holmen.

Ja det finns ju alltid fördelar och nackdelar med allt (och jag stortrivs med att få vara hemma bland nära och kära) men utan min andra hälft som kan värma mej i alla väder känns -24,6 och julfirande om 2 dagar inget vidare lockande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar