måndag 31 december 2012

Träning...

Julhelgen och "semestertiden" hem-hemma är över och fast jag rörde på mej en del hemma så finns det ingen bättre känsla än att få återvända till gymmet igen! Eftersom skolan börjar först 15 januari har jag en hel drös med lediga dagar framför mej och till på köpet kommer vi bara ha 3 dagar skola i veckan de ynka 3 veckor som vi har skola innan det är dags att styra kosan mot varmare breddgrader. Just nu avskyr jag dessutom vädret här på holmen, inna jag åkte hem var här fullt med snö lagom kallt med nån ynka minusgrader och vackert så vackert. Hemma var det nästan lika mycket snö men -20 grader hela veckan att jag hann få nog av kylan och bara längtade tillbaka till min kära ö. MEN väl tillbaka så är det plus-grader hela dagarna och snön smälter bort fort som bara den. Idag 30 december ser det ut som i mitten av april och bara regn och tö och hala vägar. Inte alls skoj.



Anyway det var inte det jag hade på hjärtat, utan jag körde ett super cardio-pass (enligt mej iaf) idag på gymmet och tänkte att jag skulle dela med mig av det. Jag brukar ju springa ute vanligtvis men som vädret är nu är det nästintill omöjligt så då får det bli springmattan istället. Dessutom skall man köra intervaller och saknar pulsklocka som jag så är ju springmattan perfekt.


Nå såhär såg programmet ut:

10 min uppvärmning (5min gång & 5min lätt jogg)
8x400m hårt tempo (man skall bara kunna prata några få ord, inga hela meningar)
2min gång/lätt jogg mellan varje intervall (1min snabb gång & 1min jogg)
10 min lätt löpning som avslut

Programmet kändes helt super även om man blev tvungen att testa sig fram med vilka hastigheter man skulle ha. Men tusan vad bra det kändes med musiken skrålandes i öronen och benen som sprang för brinn kära livet.

Imorgon blir det årets sista gympass och avslut på ett oerhört bra träningsår. Nu ser jag framemot 2013 och ännu fler träningsdagar, blod svett & tårar, och en brännande härlig träningsvärk.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar