torsdag 3 januari 2013

1

Idag är det precis en månad kvar innan jag befinner mej på Malta. Ååh gud dagarna är räknade, ända tills nu har det varit spännande och jag har väntat, men nu, nu börjar det kännas. Det här händer faktist på riktigt. Alltså HUR i hela världen skall jag klara av 4 månader utan min andra hälft. Visst kommer vi att klara av det galant när det väl kommer till kritan det vet jag, men nujust känns det nog nästintill omöjligt, usch fy och blä jag vill inte.

Men ja hur som helst så är det dags att sätta igång med planeringen och fixa det som bör fixas innan jag skall iväg och framförallt, börja planera packningen för 4 månader i ett annat land, som dessutom har ett helt annat klimat än vårat. Hur gör man sånt då??

2 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott!! Åh så kul det ska bli att följa dig på Malta. packningen är en baggis - packa så mycket som du tror att du behöver och ta sedan bort hälften. :-)
    Skämt åsido, när jag flyttade till Italien hade jag inte så mycket med mig. Det här är vad jag hade och det funkade fint: Slappa och sköna plagg till lata dagar i solen, "ta-en-drink"-plagg (som även kan kombineras som proper klädsel) och till sist en eller två klänningar som du kan vara fin i, gå på middag eller ut och dansa.
    Res i jeans, topp och tröja och gympadojjor. I väskan packar du flipflop, ballerina och klackar.

    Får du jobbskor eller ska du packa med dem? Där kan du behöva tänka till lite extra om du inte får ett par på plats.
    Glöm för jisse namn inte att packa ner lite (eller mycket) godis. Du blir såååå sugen på "hemmagodis" efter en tid. Extra bra att tröstäta lite om längtan efter Kim blir för stor.

    Stor kram kusinen

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! och tack för tipsen! Jo kläder kan man ju alltid köpa där om man känner att man har för lite (när gör man inte det?) Men det jobbiga är bara att jag måste ha alla mina jobbkläder med mej själv så där blir det ju en del extra. Men det skall nog gå bra, bara man börjar tänka på packandet i tid och planerar det väl!
    Hoppas allt är bra med er!

    Kram

    SvaraRadera