tisdag 1 januari 2013

2012

Som lovat, här kommer en resumé över det gågna året! Varning inlägget är ca ½ km långt...

Januari
Mycket bakning..





 
Februari

Det kom äntligen lite snö...
 Mars

vi åkte hem till Österbotten en sväng..
Påväg till båten var det nästan sommar-värme...
vi hälsade på favorit-Vic...
vi besökte bröllopsmässan i M.hamn...

 vi hade ett mycket roligt plättkalas med klassen,
följt av ett mindre roligt diskberg
vi fick en ny kompis som ofta följer oss till dörren...
April

vädret var omväxlande som bara den...
jag surade och åt pizza på balkongen...
värmen kom och snön smälte bort...

vi firade vappen uppe vid Badhusberget i M.hamn...




Maj

Under en och samma månad hann jag trycka in hela 3 besök till Stockholm vilket även betyder massor med shopping men också mycket lärorika studiebesök...




det blev tidigt sommar med sol & värme...

jag körde igång med länkandet på riktigt... 
Juni

jobb, jobb och åter jobb och
mellan varven hann man med lite terrasshäng
vi fick piggt Sverige besök...
midsommaren firades i goda vänners lag och massor med alkohol
och Kim träffade på Europamästaren i boxning Robert Helenius...
familjen kom på besök...


Juli

vi tog en veckas semester och åkte hem-hem...


vi hälsade på Sandra och Vic vid villan...
tillbaka på holmen fick vi Sverige besök igen, denna gång lite piggare 
Rockoff veckan kom och Hotell Sundqvist&Åstrand öppnade...


Augusti

slutspurten av jobbandet började,
men lite terrasshäng hanns det med även här...
September

det regnade veckor i sträck och vi fick vattenläcka... 
jag sopade golvet med Kim på bowlingbanan...
klassen stod för en station när det ordnades inspark för de nya ettorna...
jag blev opererad för fösta gången i livet...
 Oktober

vi åkte hem-hem och firade höstlov...
vi fick hälsa på en liten söt Colin och Kim blev än en gång barnsjuk...
 November

formcheck...
vattenläckan åtgärdades och vi bodde med alla saker i vardagsrummet...
Kim 23 år...
hm-julfest...
December

vi firade lillajul...
den första snön föll...
följt av en hel del mera snö..
julen firades i Kållby, dock utan min käresta
som var tvungen att stanna på holmen pga jobb...

 I december spenderade vi även en weekend i Stockholm men jag har så många bilder därifrån att det får bli ett helt eget inlägg.

Året avslutas med världens sämsta formbild...
men vi kan bara gå mot ljusare tider.....
Så efter detta bildregn kan jag glatt konstatera att vi haft ett super 2012 och hoppas 2013 blir minst lika bra med många fina minnen, roligheter och mera bilder att titta tillbaka på och minnas allt som hänt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar