onsdag 27 februari 2013

A new first day!

Idag var då min andra första dagen på jobbet. Denna gång på bokningsavdelningen och domen....I love it! Det känns så mycket mer som min grej. Jag har alltid haft en viss förkärlek till hela businesswoman stilen, så att klä upp sig med skjorta och kavaj, redan det känns helt rätt och sen att sitta på ett kontor med dator och papper och en kaffekopp. Ja ni förstår, sådant som många bl.a. Kim tycker bara är usch! Hehe


Så till att börja med idag följde jag bara med när de satte in nya bokningar och svarade på mejl och efter lunchen så arkiverade och organiserade jag en massa bokningar i mappar. Precis sånt som jag är gjord för, att organisera och hålla ordning på saker och ting! Jag tackar skolan för att vi faktist hade en kort kurs i Opera-systemet trots att det var dö tråkigt när vi väl hade den men skulle jag inte ha haft den skulle jag nog varit totalt lost nu!

Så med andra ord har dagen varit riktigt bra, mina två kollegor är två unga kvinnor som pratar engelska i stort sett hela tiden vilket också gör alltihopa så mycket bättre för då hänger du med i vad som händer. Och de är jätte snälla och hjälpsamma!

Den lyckade dagen skall jag ikväll fira med pizza på nån restaurang här i stan tillsammans med min nya rumskamrat och Jordan min vän/kompis/polare vad skall man säga från hotellet. Trevlit trevlit! :)


2 kommentarer:

  1. Grattis till den lyckade dagen!!! antagligen den första på hela vistelsen hittills...har jag inte sagt att efter moln kommer solsken kanske???
    Hoppas alla andra dagar fortsätter i samma stil och Häxan Surtant håller sig i sitt pepparkakshus!
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  2. TACK! :) jo det stämmer, har varit på så bra humör hela dagen bara för att det äntligen känts så bra! Skönt med lite nyfunnen energi att kämpa vidare! :) De hoppas jag med, haha jaa vi kan ju alltid hoppas! :) Kraaaaam

    SvaraRadera