onsdag 13 februari 2013

feeling better...


Idag har varit en bättre dag, också sista av 2 dagar som jag städat rum. Idag fick jag vara med en kille från Bulgarien, han är jätte trevlig och har berättat all skit man kan tänka sig om både Malta och malteserna. Hehe. Det verkar som dom inte riktigt kör med fairplay på denhär ön om vi säger så. Hela systemet är helt uppfuckat. Men som tur är så stannar jag bara fyra månader sen slipper jag se stället.

Så mitt råd till er, boka INTE en semester på Malta. Åtminstone inte till The Palace. Det är dyrt och i Norden är våra 5 stjärniga hotell lååångt mycket bättre än här. Jag förstår inte riktigt hur de lyckats få 5 stjärnor, men det är inte min huvudvärk!
Här är säkert fint och varmt på sommaren men det finns många andra ställen på vår jord som definitivt levererar bättre! Så har även många gäster tyckt som bor på hotellet, men jag vet inte. Jag får väl ge det någon månad och skaffa mej en egen uppfattning om läget, men so far är det långtifrån vad jag hade väntat mej iaf! Men allt kan ändras.... :)

4 kommentarer:

  1. Okej, så då behöver vi m.a.o inte vara så lessna att det inte blev nån Malta-resa för vår del...

    SvaraRadera
  2. Men du, kom igen nu. Tänk om allt hade varit som på Åland/Finland så hade du ju kunnat vara hemma!

    Du är ju på Malta för att få erfarenhet och för att lära dig om något nytt. Det är en annan kultur, standarden är betydligt lägre, arbetsförhållandena är tuffare och människorna annorlunda osv. Nu har du din chans att få perspektiv på saker och ett bra tillfälle att faktiskt reflektera över hur bra vi har det på hemmaplan.

    Fast på samma gång är det ju viktigt att inte bara dissa allt! Tänk, du är ju faktiskt utomlands. Du har jobbat hårt och kommit så här långt. Det är inte många som gör det. Du befinner dig just nu på en plats som många bara drömmer om. Jag tror inte att du kommer att få många tillfällen framöver i livet när du kan åka iväg på det här sättet. Försök att vara lite öppensinnad och se bra saker i din vardag. Även om du inte behöver "älska allt" så blir det jäkligt långa fyra månader om du går och tycker att allt är skit stup i kvarten.

    Du har ett val, ingen tvingar dig att vara på Malta. Åk hem och det är så hemskt. Som du säger, det finns ju 5-stjärniga hotell hemma. Personligen så tror jag att du kommer att märka att även de har en baksida men det är ju en annan femma.

    Så kom igen, ställen levererar precis som mycket som man själv bidrar med inställning! Jag vet att du är långt hemifrån och att du saknar nära och kära. Det är inte lätt att vara utomlands för första gången men tänk vilken rikedom det bidrar med på erfarenhetskontot.

    Kramar från Nina.

    SvaraRadera
  3. Jag vet att jag lät väldigt negativ i mitt inlägg och som jag skrev så kommer jag skaffa mej en egen uppfattning om landet när jag varit här en stund längre. Jag tänker inte ge upp, packa väskorna och komma tillbaka hem till Finland för jag vet hur mycket dehär månaderna kommer ge/lära mej.

    Men sen är det inte alltid lätt att se det från den ljusa sidan när man inte känner sig som en i gänget, de är jäkligt främlings/utlännings-fientliga här så att försöka bjuda på sig själv och engagera sig hjälper inte alltid. Men det är klart som du säger att det blir så bra man gör det. Med tiden kanske jag kommer älska dethär stället, man vet ju aldrig!

    SvaraRadera
  4. Så är det ju, det tar tid att komma in i något. Du är superduktig som kämpar på trots att du ännu inte är en i gänget. Det är alltid så tråkigt med en ovälkomnande attityd och språket ställer ju till det men jag hejar på dej och önskar dig en fortsatt fin vän-dag!
    Kram igen från Nina.

    SvaraRadera