tisdag 5 februari 2013

First day at work...

Idag inledde jag då min praktik, med maximum otur skulle jag vilja påstå. När jag kom till hotellet var min kontaktperson sjuk och även resten av Human Resourse avdelningen som visste att jag skulle komma, så jag fick sitta i lobbyn i 30 minuter och vänta på att någon ville ta hand om mej!!

Världens fulaste och sämsta bild men såhär såg jag iaf ut när jag for på jobb,
 imorgon får jag lyckligtvis ha en svart tröja över,
jag kände mej måttligt halvfärdig med bara kostymbyxor och vit skjorta innanför!!

Nå sen förde de mej genast till housekeeping avdelningen där de inte var så värst förberedda på att jag skulle komma. Så jag har följt med några andra förmän idag och kollat runt och följt dem i deras arbete. Men under mitt 8 timmars skift har jag inte gjort någonting, eller jo jag räknade lite lakan och handdukar som kom från tvätteriet! So hard!!

Nå de är trevliga iaf men det är ganska svårt/jobbigt för de pratar BARA maltesiska med varandra, såklart så kan alla engelska och de pratar engelska med mej men sinsemellan pratar de maltesiska så man sitter där som ett fån och tittar från ena hållet till andra och undrar vad de skrattar åt mellan varven. Och det finns inte en chans i världen att jag kommer lära mej språket heller för det är närmast arabiska man kan komma så då vet ni...ashlam hash mal am mari habalab!!! Ett ord förstod jag och det var ROSA för de sökte efter en svart understräckningspenna men det fanns bara en rosa!! Så det lär jag knappast komma så långt på!




Hotellet The Palace
5 stjärnigt är väldigt stort och lyxigt med massor av personal men det sitter ihop med ett systerhotell The Victoria som är 4 stjärnigt.










Det är olika personal på hotellen men ofta jobbar de över gränserna, så idag har jag sett lite av båda vilket var en stor kontrast när The Palace känns nytt och trendigt medans The Victoria är mer gammaldags.





3 kommentarer:

  1. de där e SÅ typiskt praktikställen, lol! Men du fick ju göra nånting iaf och snygg va du när du gjorde de ;)
    Lider med dig vad gäller språket och det måste vara ännu jobbigare för dig för jag kunde ändå lista ut vad vissa ord betydde, men förhoppningsvis så lär du dig lite matlesiska också ^^
    Hoppas du får en roligare dag imorgon! <3

    SvaraRadera
  2. Joo de blir nog säkert bättre med tiden! :)
    Jo spanskan e ju ändå inte heelt omöjlig så, men vem vet kanske ja e kung på maltesiska innan jag lämnar dehär landet! :P
    Tack ska du ha!! :) <3

    SvaraRadera
  3. Men ååhhh har dom ett eget språk där också???
    Tänk så lite man vet!
    Hoppas på att alla följande dagar blir bättre än den första och tänk på att dagen inte blev som den blev för att DU gjort bort dig, no-no,
    utan av orsaker som fanns på hotellet.
    Följer med spänning på "forts. följer i nästa nummer" :o)

    SvaraRadera