söndag 10 februari 2013

Gårdagen

Som jag misstänkte blev det rätt sent igår och jag var väldigt trött så jag skippade bloggandet! Det var en mycket trevlig kväll med lite fördrink, 4 rätters middag (morot-koriander soppa,sparrisrisotto, kyckling-curry gryta med ris och citronsorbet med röda bär?!) jag testade maltesiskt vin och jag måste säga att både det röda och det vita var riktigt bra. Det trodde jag inte om Malta att de kunde göra vin också!

Hur som helst under dagen så strosade jag iväg för att söka efter shoppingcentret The Point, det var inte helt lätt att hitta dit men när jag väl var där kunde jag knappt hitta därifrån heller! Det var ett jättestort shoppingcenter men dock är det ju inte helt lätt att veta vilka butiker man skall gå till när det var mest utländska märken och butiker. En grön skjorta för hela 6€, en svart tröja att ha över skjortan i jobbet och en t-skjorta att sova i fick följa med hem!

Shoppingpaus med jordgubbsmilkshake och vitchoklad cookie

Innan jag begav mej hemåt gick jag pinsamt nog till Mcdonalds och äta, men jaa man måste ju testa det en gång var man än är och vi har ju inte ens Mcdonalds på Åland så jag kände mej lite sugen. Jo det smakade precis som förr och precis som i Finland, inget vidare gott nej! Men skillnaden här var att man måste betala för att få ketchup!! What 10 cent skulle dom ha, inte mycket men lite konstigt ändå tycker jag!!

På vägen hem kollade jag in två olika gym och kollade vad de hade för priser. Det var sol och ganska varmt nästan hela dagen men när jag gick hem då började det regna vilket var mindre skoj. Allt som allt fram och tillbaka till shoppingcentret traskade jag 9km så där kanske halva Big Macen förbrändes, förhoppningsvis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar