söndag 10 februari 2013

Quiz night

Jag har ju totalt glömt bort att berätta om quiz night. Vi (jag, Marilyn min hyresvärd och hennes man) åkte till andra sidan av Sliema till en sportsbar där hennes kusin höll i trådarna för quizet. Man betalade 10 €/person och så var man i lag då på så många personer som man ville. Det var ca 50 frågor och 2 omgångar och det var verkligen frågor om allt möjligt. Jag kunde ju inte bidra med så många svar men det var roligt iaf! :) Det jag blev mest chockad över var att när allt började så bars det in en massa snacks, nån maltesisk bönröra med kex, olika ostar och oliver, olika korvar, bruschetta m.m. Det var super gott att sitta och smaska på medans man funderade på frågorna och jag trodde inte de skulle sluta de kom hela tiden in med nya fat med en massa gottigott på!


Under kvällen trodde jag jag skulle falla av stolen när jag kollade vad de visade på en av alla tv-skärmar, jo svenska travet, det trodde man inte om Malta säg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar