fredag 22 februari 2013

Veckan in bilder

På ett ungefär såhär har veckan sett ut...



ex antal vandringar till och från jobbet och då ser det ut bl.a. såhär. Vandringar och vandringar kanske man inte riktigt kan kalla det med 800m avstånd till hotellet  men en liten promenad är kanske mer välvarda ord!


Gymmat har jag ju såklart gjort, vilket mest bestått av cardio och bodypump denna vecka + relaxat vid poolen, så himla skönt!



I måndags var jag ledig och då gick jag till shoppingcentret och snurrade runt där i några timmar!


Hem kom jag med nya jeans för 9.99€!! och en neonrosa stickad tröja för 15.95€ Nice buy!!



I onsdags gjorde jag tomatsoppa vilket ledde till mat i 3 dagar framöver! Dock tog det mej en halvtimme att öppna konservburken eftersom de har en lite konstig konservöppnare här och jag kämpade och kämpade med att förstå mej på den men icke sa nicke! Inte ens google, wikipedia eller youtube kunde hjälpa mej. Men skype och min kära syster räddade mej ur denna pinsamma situation! Tack!


Jag fick ÄNTLIGEN en värmare till mitt rum så nu behöver jag inte frysa häcken av mej längre när jag skall sova. Dock får jag inte använda den under dagen även om det är svinkallt här då också för då drar det för mycket el...som om inte min hyra på 340€/mån skulle täcka elkostnaderna mer än väl för den lilla värmaren??


Och igårkväll träffade jag en annan praktikant som är på hotellet på samma avdelning t.o.m. och hennes vän för lite gott och trevligt sällskap. För mej blev det Banoffiepie, smakade bra men jag skall nog pröva baka en godare när jag kommer hem! Det var supertrevligt att få prata av sig lite grann med någon som har samma åsikter om hotellet och praktiken...

Nu skall jag iväg och köpa yoghurt så jag kan tillreda min supergoda fruktsallad ikväll och när jag kommer hem skall jag mumsa i mej det sista av tomatsoppan. Härligt med en ledig dag må jag säga! :)

1 kommentar:

  1. Mästaren på konservöppnare ;)22 februari 2013 kl. 19:56

    För en gångs skull fick du hjälp av mig, varsågod! ;)

    SvaraRadera