söndag 10 mars 2013

Lördag i Valletta

Vi hade en superbra dag i huvudstaden igår, solen sken och tillsist fick jag ge vika för värmen och ta av mej både jeansjacka och min tunna blus för att sitta i bara topp på uteserveringen var vi lunchade. Det var helt ljuvligt att känna värmen och konstatera att sommaren är påväg på RIKTIGT nu. Så hem kom jag med en hel del väskor och allt som stod på min måste ha lista lyckades jag hitta. Bilder kommer komma lite nu som då för jag orkar inte fota allt nu på en gång.



Vi började med att kolla in lite butiker sen kaffade vi i solen följt av ännu mer shopping, när vi var så gott som klara tog vi lunch på en annan uteservering och jag käkade kallrökt lax wraps med sallad och pommes. Mumma var det!


Isfrappe & chokladcroissant

Smygfotade i en av butikerna men råkade ha blixten på
så jag fick mej en liten tillsägelse av en inte så nöjd butiksbiträde!



Uteserveringen var vi lunchade




Vid 5-tiden sökte vi oss tillbaka mot Sliema men steg av vid butikerna här i stan och fortsatte shoppandet här tills vi tillslut vid 7-8 tiden drog oss hemåt. Då kändes de mer än underbart att bara slänga sig i sängen!


1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder....suck...här har vi takatalvi med -15 utlovat inkommande vecka...men snart,om lika länge som tills du kommer hem,så har vi snöfritt...helst tidigare ändå!

    SvaraRadera