lördag 4 maj 2013

Marknad i Marsaxlokk

Förra söndagen gjorde jag och Anna ett besök till Marsaxlokk till den "berömda" marknaden. När vi väl kom dit efter en timmes trängsel i de överfulla bussarna var jag riktigt ivrig på att se vad marknaden hade att erbjuda. Nå vi gick och gick och sökte var det kunde vara men hittade ingenting. Tillsist frågade jag en servitör och det visade sig att just den söndagen var den endå på hela året som det inte hålls någon marknad för det var någon speciell Marsaxlokk day.



Alltså vad är oddsen, jag har varit här i 3 månader och den söndagen jag väljer att åka ja då är det ingen marknad. Jag blev måttligt besviken! Nåja vi köpte varsin Magnum glass och satte oss vid vattnet och njöt av vädret en stund och sen var det bara att pallra sig hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar