söndag 25 augusti 2013

Bananplättar

Imorse testade även jag att göra bananplättar. De kanske inte e så populärt och de flesta som gillade dem har antagligen tröttnat på dem redan men eftersom jag satt på Malta när alla andra gjorde dem här hemma så blev premiären av denna godsak lätt försenad för min del.

Enklaste att göra ever, tog lite tid att steka men väl värt väntan! (Och då snackar vi kanske ca 15min som ju inte är länge egentligen) Så jaa jag blev postivt överraskad över hur gott det var och ännu mer överraskad över hur länga jag hölls mätt på dem trots en stressig dag på jobbet! Tummen upp!

Bananplättar, färska blåbär och en skvätt naturell yoghurt, mums!
För den som inte redan vet receptet (typ min syster!!) så är det så enkelt som att mosa en banan, blanda med ägg och lite vaniljsocker. Voila!

1 kommentar:

  1. Visst e dom underbart goda! :D Älskar dem fortfarande och om jag e för trött efter jobbet för att göra en "riktig" lunch/middag så fixar jag dem här ist. Så enkelt, nyttigt å gott ^^ <3

    SvaraRadera