torsdag 29 september 2011

Hemma igen!

Jaa hörni nu känns det som om jag har massor att berätta och massor att visa men jag vet inte hur det slutar om jag ens kommer någon vart med mitt berättande men vi får börja på så ser vi var vi slutar!

Det var en mycket lycklig tjej som väntat
 på att få träffa oss i H.fors
på båten igår firade vi vårt halvår
som förlovade med lite bubbel!
Vi har som sagt kommit hem igen, närmare bestämt 04.30 inatt, vi hade packning så händerna tänkte inte räcka till och Kim blev så lycklig när BMWn var kvar och jag tyst för mej själv förbannade mej över att ingen hade kunnat ta den så vi skulle slippa den och få en slant på försäkringen istället, men nej! Å vad skönt det var att komma hem till Åland och det var faktist hör och häpna också skönt att komma hem till vår kalla stuga t.o.m. Till vår lycka så hade vi fått lite post i lådan nu också (vi får post typ var 10nde dag, och det är så himla tråkigt och vi får inte ens nån reklam!) tyvärr var det mest räkningar så det var ju inte så skoj men de va ju post iaf.

Imorse byggde vi ihop vår säng!!! Jaa-a det är sant nu har vi äntligen fått skenan och nu är sängen ihop skruvad, men hjälp vad hög den blev. Jag vet inte om jag vågar sova där det har ju varit så säkert att ligga på golvet men nu är det ju nästan som en högsäng så det blir ju lite spännande att se om man faller ner.

Halvvägs klara

Förövrigt kan jag ju nämna att för tillfället skulle jag verkligen behöva sitta och fila på en sloppy copy till min uppsats i turism/samhälle och studier som handlar om "när resan går åt skogen" typ men jag tappade motivationen någonstans i vattnet mellan H.fors och Åland så jag hoppas den återvänder under natten så jag kan fila på den imorgon innan skolan börjar istället.

Idag har vi gymmat, fyllt kylskåpet och jag har kokat mat, typ första gången på en månad och det blev supergott, jag hade fått ett "recept" av chefen när han hade gjort kycklingsås med pasta (jättegod sådan) och det gick t.o.m. hem hos gubben så jag kan ju konstatera att jag lyckades. Under tiden eldade gubben i spisen så vi har haft det riktigt mysigt här ikväll.



I helgen blir det jobb och söndagen skall jag helt ägna åt städning och plugg får då (tror jag) är jag ledig. Imorgon kväll efter jobbet skall jag på födelsedagsfest till en klasskompis och det skall bli jätte skoj, tyvärr kan jag ju inte fara vidare och testa det åländska nattlivet eftersom jag måste jobba på lördag men jag hinner ju iaf umgås en stund med mina vänner och det skall bli jätte trevligt!

Det skall bli kul att fara tillbaka till skolan imorgon efter ett så långt uppehåll, dels att "sitta i skolbänken" och dels att träffa klasskompisarna igen.

Dessutom en kul grej är att jag äntligen har fått mitt studiestöd, väldigt passande med tanke på att jag faktist inte shoppade knappt något på vår resa men däremot hittade ett par såå fina skor på båten så jag blev tvungen att köpa dem tänk jag TVINGADES att köpa dem, hjälp va jobbigt alltså! Mamma skulle gråta om hon visste hur mycket pengar jag satte på dehär skorna MEN de är ju faktist sådär varma och mysiga så det är ju bra med tanke på den kommande vintern (de e väl iaf en bra orsak till att köpa dem?!) P.S jag har aldrig köpt märkeskläder tidigare (och lär knappast ha råd med flera heller) men nu kunde jag inte stå emot!


di e 15ggr snyggare i verkligheten!!

jag måste ju ta med denhär bilden eftersom Kim tror att han
är nästa Bingo Rimer och kan fota som en proffsfotograf! :)


Nu blir jag jättelessen, vi har ju fått våra nya telefoner Samsung Galaxy S Plus och nu har vi ju förstås fotat en massa med dem men jag får ju inte in bilderna på datorn så nu blev det ju inte en massa bilder som jag hade hoppats på, nån som har något tips om hur tusan man skall få in dem på datorn det krånglar ju bara.
Nu ger jag upp, bilderna får komma typ på söndag om jag orkar ta itu med problemet då.

Hejdå och trevlig helg! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar