torsdag 8 september 2011

ladda batterier

Så otroligt skönt med en dag ledigt från jobbet! Och skoldan var inte varken lång eller tung heller så det var skönt! När skolan slutade gick jag och kikade i lite affärer (de få som finns här i M.hamn!) I väntan på att Kim skulle hämta mej. Så jag provade en massa höstskor, kängor och stövlar men de är så himla dyra 79 € e ju nog lite att ta i så jag skall se om jag hittar några lite billigare i H.fors!

dehär var snygga t.ex!

o denhär bilden vara bara för mysig!
Vilket leder mig till dagens höjdpunkt...idag köpte jag båtbiljetter åt oss så vi kan åka till H.fors i slutet av september, 24-28 närmare bestämt! (Så  nu Ida vet du när vi kommer :) ) Vi skall träffa mamma, pappa och Julia när de skall på kontroll till sjukhuset och så får jag träffa min kära (bästa) vän Ida som jag inte sett på 1 ½ månad nu :( Så det skall bli super skoj med lite paus från vardagen, skolan och framförallt jobb och få spendera lite kvalitetstid med dom man saknar mest! Och lite shopping också förstås!!

Längesen! :)
Nu laddar jag batterierna för fullt för den kommande helgen lär bli tung, och då menar jag verkligen tung. Imorgon är jag ledig från skolan men jobbar istället från 11-22.30 och lördag börjar jag redan 10 men då blir det lite miljöombyte för jag skall gå över gatan från Cikada och servera vid Ålands konsulat (eller vad det nu hette) i alla fall så skall det komma en massa typ politiker och andra högt uppsatta dit som jag skall servera åt antar jag, jag har inte fått så mycket info om det ännu men det skall bli skoj. Söndagen blir en såndär skojjig dag igen med ca 12 timmar jobb så det blir lite av en långkörar helg dethär men de skall nog gå bra!



Idag köpte jag också ett par jobbskor så nu håller vi tummarna för att de är bättre och bekvämare än tygskorna som är plattbottnade och som jag hittills har fått grymt sjuka fötter med!

detta skulle passa mej super för tillfället!

Tack för idag nu skall vi se på film! Bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar