lördag 20 augusti 2011

En bekännelse!

Hej bloggen det känns som jag inte fått skrivit något på flera dagar och som att jag ligger helt bakom flötet med allt vad som har hänt!

Iallafall så måste jag börja med en lite pinsam bekännelse, när vi var till Stockholm i onsdags var det ju främst för att slippa till Ikea och köpa en skena som fattades till vår nya säng, jag kan ju säga såhär...vi kom inte hem med någon skena sist och slutligen! Men jag tar och drar igenom hela resan om en stund.

Först måste jag ju berätta att vi har haft besök, vi jag och Kim har inte varit helt isolerade och ensamma i snart 3 veckor för i tisdags kom Madde och Jocki och hälsade på, som var på semester här på Åland. det var jätte kul att träffa nå kompisar hemifrån och framförallt  prata med nån man känner i samma ålder! Jag har t.o.m. bildbevis så ni inte tror att jag bara hittar på för att vi inte ska verka som om vi levde i en stenåldersby med gamla traktorer och ängar överallt (vilket vi i och för sej gör!) Vi körde runt lite och tog en sväng via kastelholms slott där det var jätte fint, dock var vi inte ensamma där, det befann sig åtminstone 1000 mördarsniglar där också (och denna gång överdriver jag faktist inte när jag säger 1000.)

Bläää


Suddigt värre



Supertrevligt besök fick vi :)


Kim & hans andra kärlek
Nå så blev det onsdag och vi for till Stockholm. Det var så roligt (för en gångs skull) att fara me båten när det gick så snabbt, knappt 2 timmar så var vi i Kapellskär annat än när man skall hem till fastlandet och det tar ca 5 timmar. 
Hej söt!



Båtar i hamn, 

ojoj så roligt vi har på båten!
När vi väl kom fram till centrum shoppade och shoppade vi så fötterna värkte, men det var kul tyckte jag annat var det med min medpassagerare som mest satt utanför affärerna och väntade på mej, men han hade ända lika många påsar med sig hem som jag så såå tråkigt kan det ju ändå inte ha varit!
Efter några timmars shopping beskriver dethär klippet rätt bra hur Kim blev:

hehe!

Så vi traskade iväg för att äta och sedan ta ikeabussen till ikea (såklart) Men det tog ju sin lilla tid innan vi fick vår mat och innan vi fick notan så vi nästan sprang till Vasagatan därifrån bussen skulle gå och allt resulterade i att vi missade bussen med hela 5 minuter. Surt sa räven om rönnbären! Nej men det var såå himla irriterande och vi kom alltså hem utan skenan så vi sover fortfarande på golvet. Men det goda i det hela är ju att nu måste vi till Stockholm en gång till! Synd!!

I väntan på bussen som skulle ta oss tillbaks till Kapellskär


smoothie kaffe och öl


Vi handlade en hel del och på TaxFree hem så handlade Kim så mycket att det nästan kom rök av bankkortet! Men det resulterade också i 4 fribiljetter till Stockholm t/r. Tack för det!
Här kommer då mina fynd från grannlandet.

Lite hårprodukter och en ny concealer

Lite läsning köpte Kim åt mej vid
centralstation så länge vi väntade

smycken


Väskan fyndade jag på båten för 12,90€!

Ny läderjacka

mysig halsduk till hösten

lite nytt i garderoben


fribiljetter!
Jag har fortfarande en del att berätta men jag tror jag får göra ett nytt inlägg för annars blir nog dethär inlägget något i hästväg! 
Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar