måndag 22 augusti 2011

Första skoldagen!

Nu är den här igen, hösten. När skolan börjar då vet man att det är höst så för mej har hösten börjat på riktigt från idag. Nu börjar man då sakta men säkert vänta till julen och plötsligt är vi där mitt i yran. Hyi vad snabbt allting går nuförtiden!

Som jag nu sagt 5 gånger säkert så började skolan idag, och för den som inte visste eller uppfattat så började skolan idag. I allafall så började det ju kanske sådär halvmant, jag var i god tid till busshållplatsen och blev väldigt förvånad över att bussen var 10min för tidig mot vad det stod på pappret, nå jag stiger på och efter ca 3min är det dags att stiga av för att invänta nästa buss. Jovisstja där fick jag stå och vänta en halvtimme på bussen och hann nästan ge upp hoppet under den tiden. Vad är det för vits att första bussen skall gå så himla tidigt om man ändå måste vänta jätte länge på den andra?
Och varför vet inga busschaufförer nånting? Sen var jag senare idag in till busstationen och där sa de att det går en buss 10min senare och det är nog den jag skall ta så behöver jag inte vänta så länge. Nå det problemet lär jag nu ändå inte ha eftersom jag börjar 8 resten av veckan och bussen så härligt går redan 07.12 då, morgonpigg någon?
Eftersom det stod på antagningspappret att vi började 10 och jag var i M.hamn redan 8.30 så satt jag på en bänk och väntade till 9 och sedan gick jag in till kappahl och köpte ett paraply för de lovade regn. Sedan strosade jag i sakta mak iväg till skolan och när jag kommer in halv 10 så är de i full gång redan och det visar sej att vi började 9! de hade skrivit FEL på pappret, vilka amatörer!!
Vi hade info i stort sett hela dagen men fick sluta redan 13.00 så det var skönt med lite mjukstart, annat är det resten av veckan, tis-ons kör vi 8-16 (plus att jag måste till cikada efteråt för vi har grymt mycket gruppbokningar hela kvällarna) och redan på onsdag skall vi ut i restaurangen och börja servera! vad som händer tors-fre det minns jag inte men lektioner var det iaf.
Men det känns bra hittills åtminstone och det skall bli roligt att börja ha lektioner och lära sej nya saker i nya miljöer. Klassen var väl lite sådär, en typ petalax kanske bo? som borde vara tyst lite mer för ingen (åtminstone inte jag) förstår vad han säger! En flicka pratade jag ganska mycket med och hon var rikigt trevlig men förstås så har hon gått nån liknande vuxenutbildning förra året vi Högskolan på Åland så hon skall hoppa direkt till 2an, typiskt. Men tiden får utvisa vad som händer angående klasskompisar och sånt man känner ju ingen än så det kan ju bli hur bra som helst ännu!
detta blev första skoldagens outfit
vädret var ju förövrigt inte det bästa möjliga heller!

Vad mer vet jag, jo när jag skulle hem med bussen tog det 1 timme EN HEL TIMME, från M.hamn och det är typ 10km, men det är bussbyten och omvägar så det är inte klokt och till råga på allt får man åka tillsammans med låg- och högstadieeleverna så det är full rulle i bussen! Nå jag slipper ju iaf till skolan och hem det får jag väl vara glad över.

Till något enligt mej intressantare så var vi på PAF open beachvolley igår och fick se bronsmatchen och finalmatchen för herrar. Det var superkul och jätte bra stämmning enda tråkiga var att i finalen så var ena USA spelaren skadad i knäet så efter första settet fick de avbryta och Brasilien vann, men det var ju tråkigt när det inte blev just någon match alls. Men bronsmatchen var desto mer spännande! Och de var så bra (såklart men endå) och de smashade så hårt att jag skulle nog aldrig ta emot en sån boll, 50-80km/h så hårt kom bollarna! Man kan inte tro att det är möjligt att få en boll att fara iväg med sådan fart men oojaa det går!

finnkampen damer


bronsmatch Brasilien-Polen

Final Brasilien-USA

Fullsatt på läktarna

tack för mej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar