torsdag 1 september 2011

Go kväll

Ja god kväll allihopa (allihopa ni är väl inte så många men hej iallafall!)
Jag har ögonen på dataskärmen och öronen lyssnar på Vem vet mest? som de sänder från SVT1. Jaa vi har inte så många svenska kanaler att välja på så man tager vad man haver. Dessutom kan man ju lära sig helt jätte mycket som man inte visste att man borde veta!


Nåja till något lite mer intressant, jag tog lite sovmorgon idag eftersom Kim var ledig så jag hade lyckan att få ta bilen till skolan. Tänk jag fick låna guldpärlan och jag skrotade den inte ens!! Nå jag skall ha den imorgon också så jag hinner nog ännu! Egentligen skulle jag börja 8 med data men vi får inga studiepoäng för "kursen" och det är stentråkigt (ja lika tråkigt som stenarna har som ligger på marken.) Det var tydligen en del andra som också tog ledigt eftersom det hade varit hela 2 elever och hela klassen består av 16 så jaa de var ju lite tragiskt för läraren men han borde kanske ändra upplägget för kursen nudå? Så jag började först 9.50 och det var verkligen skönt att sova ut lite.
Idag hade vi då 2 lektioner, tursim där vi pratade om vad man gör i receptionen eftersom vi alldeles snart skall ut på praktik. Sen lunchade vi lite vilket var tur eftersom vi hade vinlära andra lektionen, där vi satt och sniffade på en massa olika whiskey, rom och cognac sorter. Hur skall man lära sig allt han går igenom om alla dessa olika spritsorter? Jag bara undrar?

nästan såhär många glas hade vi, men lite mindre färgglada förstås

Igår jobbade jag men det var nu inget vidare speciellt med det, 2 gruppbokningar med en massa små skrikungar. Superkul!

Jaa vad vet jag annat, i förrgår fick jag äntligen ivägskickat studie- och bostadsstöds ansökningarna bara en månad för sent. Nå jag får väl skylla mej själv för att jag är lite (läs ganska mycket) lat ibland! Nu skall jag bara beställa en tid till klippning kvar så har jag fått gjort de 2 saker som stått på schemat ända sedan vi flyttade hit. Anledningen till att jag inte beställt någon ännu är väl för att jag tänkt klippa lugg men är osäker på om det blir bra eller ej så då skjuter jag upp det och tror att jag kommer vakna upp en morgon med lugg och allt är bra.
jaa ja menar tänk om de går såhär,
man vet ju aldrig vad de har här

Imorgon har jag hela en lektion och sen är det helg. Wihoo. Då skall vi fara på gym så jag får börja röra på fläsket men ingen bodypump, buhuu så jag får ha Kim som min privata PT istället då.
Fast jag måste jobba hela lördagen så har jag ju ändå nästan 2 hela lediga dagar, sköönt!

Förresten så har vi imorgon bott här på Åland i en månad, tänk vad tiden har gått snabbt. Men tänk vad mycket vi redan har upplevt, roligt vi har haft och hur bra vi har trivts. Vi får hoppas det fortsätter i samma goda stil! :)

utsidan av stugan vår

Eckerö

Älskade du

Grannarna

Paf Open
Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar