söndag 4 september 2011

Förlåt mej..

men jag har jobbat! Och jobbat och jobbat, och kommer att jobba o jobba o jobba tills jag antagligen stupar. Vänta nu var inte de nån jag känner som nyligen sa att hon inte skulle jobba något alls och bara satsa på studierna nu? Jovisstja de va ju jag! Glöm det!

Jo det är nämligen såhär att min kollega som just blivit opererad skulle få en veckas sjukledigt men nu hade läkarna ändrat det till en hel månad istället. Schysst! Så där står chefen och snällt säger idag att han är lite satt i pisset nu för hon skulle jobba hela september och nu har han ingen eftersom det är bara jag och hon kvar. Så nu blir ju jag då tvungen att lappa ihop skola, jobb och sömn på ett lagom knagligt sätt. Gud hjälp mej ta mej igenom denna månad! För sen är det slut då är det bara frukost som gäller och där kan jag inte vara till någon hjälp tack och lov!

Men hur i hela friden skall jag ta mej igenom detta jag vet att det kommer pengar vilket verkligen behövs men jag får hålla tummarna för att vi inte blir överrösta med en massa hemtentor och inlämningsarbeten för då är jag screwed. Nå nog skall det reda sig.

Nej tack!


Så som ni kanske förstår kommer bloggen att bli lidande vilket jag verkligen inte vill för jag läser ju själv en del bloggar och blir så sur när vissa tar så lång tid på sig att uppdatera och jag vill själv inte vara sån. Men september till slut 27 dagar kvar sen, sen är jag back on track igen!

Och då, då skall jag fanimej inte ha något jobb på en tid framöver för då kommer jag ändå bli tvungen att vara på praktik under helgerna så mitt i veckorna tänker jag bara ligga på soffan och inte lyfta ett finger (hah drömtänkare där!)
jag skall bara sitta o glo på dataskärmen

Igår invigde jag då min gymsäsong och det gick väl sådär, jag var inte taggad och det kändes inte heller kul men mot slutet fiskda jag fram motivationen så då började det flyta på lite så som planerna är eftersom jag är ledig imorgon!! Så skall vi gymma lite imorgon också. Men vi får väl se om jag får nån tid för det heller, usch va jobbigt egentligen när det är så mycket man skulle vilja hinna med men dygnets 24 timmar inte räcker till.
Nåja lättare tider kommer väl.

Jag började fundera på en sak idag, nu är det ju höst och man har fått den här höstkänslan i sig och man märker att det är höstväder men lövena på trädena är ju fullt gröna fortfarande, är det så dit uppåt, hemåt också eller är det bara här som inte hösten riktit fått något utseende ännu? Det känns ju lite konstigt på något sätt!
inga gula löv här inte!
Nå nu skall vi knyta ihop det här inlägget och få ett bra slut på de hela men jag är aldrig bra på sånt så de får bli nån bild istället! Bye bye!
ja de va länge sen!
vår första sommar tillsammans
och man kan ju undra vad det är vi ser?!

1 kommentar:

  1. Orättvist detdär med lövena, förfärligt orättvist!!!Här e di gula och faller i tjocka lager ner på gräsmattan.
    Jag har näst intill lika späckat septemberprogram som du om, de kan va ti nån tröst?
    Nu börjar jobbet på måndag då o de ska bli kul!
    Du, kom ihåg att ta en dag i taget nu, inte vara trött för alla 27 dagarna på förhand, visst int???
    KRAM!

    SvaraRadera