söndag 30 oktober 2011

Headache again!

Sitter här med huvudvärk, igen! Jobbade frukost imorse och sedan hade vi en sportgrupp som skulle ha lunch, när de äntligen gick så kunde vi stänga och jag fick tacka för denna gång. På tisdag förmiddag stänger hotellet för säsongen så det betyder inge mera jobb för mej en tid framöver! YES säger jag bara, men vi får väl se hur det går med det, gick ju jätte bra senast!! Dock är jag en gnutta avundsjuk på de som jobbar på Cikada som nu får ledigt, en äldre herreman som sitter i receptionen äger ett hus i Barcelona och 1 december ja då åker/flyttar han ner dit och stannar i 3 månader. På en skala från 1-10 hur jävla underbart skulle inte det vara att slippa det här mörka kalla ruggiga höst och vintervädret, ååh jag drömmer mig bort! Eller sen att vara helt ledig i ca 4 månader som man kan göra precis vad man vill när man vill och hur man vill, ja det kallar jag frihet!

3 månader totalslapp, ja vem tackar nej till sånt?

Nu sitter jag här med 3 skolarbeten, en uppsats som ska finslipas för typ femtonde gången skall inlämnas idag, en jävligt lång tenta skall lämnas imorgon och mitt finska hotell skall lämnas på tisdag. Jo just det var det någon som visste att jag hade planerat att råplugga hela söndagskvällen inte sova halva och lida andra halvan. Nej jag får tvinga mej att fixa den som skall lämnas idag och resten får jag hoppas att jag hinner med imorgon kväll och att jag förhoppningsvis mår bättre då. Denhär jävla huvudvärken då man nu skulle lite kunna lägga beställningar på vilka dagar den absolut inte skall komma på iaf, men nej!

haha klockren!

Sen så kan jag ju förstås glatt sitta och blogga med huvudvärk? Jaa för jag behöver ju inte tänka då eller anstränga mej, hjärnan kan ligga i viloläge. Men skall jag skriva en hemtenta på 5 sidor så måste den fungera och producera så det knakar och det går ju inget vidare idag. Dessutom gjorde jag en hemuppgift igår, fatta på en lördag, lite creds för de iaf! Studielivet så underbart! (Nu kan jag ju åtminstone fokusera HELhjärtat på det så det känns genast mycket bättre.)



Nej nu får jag sätta igång så kan jag ta natten sen då. Imorgon står det "matoperationer" på vårt schema, alltså typ som husis i högstadiet fast aningen mer avancerat, det skall bli skoj. Jag missade ju förra veckan när jag var hemma och då hade de gjort skagentoast, oxfile med rödvinssås och hallonparfait så jag undrar vad vi skall tillreda för smaskigt denna gång?

Bye bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar