tisdag 25 oktober 2011

Slut

Min ledighet och hemmavistelse är nu slut och ikväll flyger jag hem till kära Åland och herr Åstrand. Det har varit riktit trevligt att vara hemma och det känns nästan lite jobbigt att fara tillbaka men man måste ju tänka på framtiden också! När vi bodde här i Kållby under mitt mellanår så stod ju allt i princip still, nu har vi tagit ett steg vidare i livet och faktist lever det, testar nya saker och trivs med tillvaron. Såklart känns det jobbigt att återvända hem och lämna alla nära och kära här, men nu dröjer det ju inte länge innan vi förhoppningsvis kan komma hem ett varv igen med tanke på att julen närmar sig!
Kära Kållby!

Igår hade jag ett fullspäckat schema och det var så roligt! Först var jag till hälsans hus och fixade kotorna i ryggen och nacken för att slippa ha så mycket huvudvärk. Btw är det någon som lider av mycket huvudvärk eller migrän så föreslår jag att ni skall gå till jag vet inte vad det heter men jag har gått till en via Kims jobbkompis men iaf så sätter han kotorna på plats i ryggen och nacken och det har verkligen hjälpt! För första gången har något faktist hjälpt. och då har jag nästan provat allt (mediciner i tusental och alla dess olika former, massage, fysioterapi, akupunktur, träning, töjning, och en hel rad med huskurer och liknande men ingenting har hjälpt förutom detta som har minskat på min huvudvärk och migrän avsevärt. Det är SÅ värt det och det är inte dyrt heller!!


Sen for jag en sväng och hälsade på vid Citymarket, jag trodde aldrig detta men gud vad jag saknar er tjejer! Jag saknar stället, huset, kassapersonalen, att gå omkring och titta på en massa saker, att handla där utan att det blir 100€ för ett brödpaket och några liter mjölk! Att alltid ha någon att prata med om dittan och dattan och alltid känna sig välkommen. Ni betyder mycket för mej kom ihåg det om ni läser detta! :)

haha

Sen finns det ju såklart saker som jag inte saknar som
-Mammuttimarkkinat
-Flaskautomaterna!
-tvinga på folk mammutpåsar
-kunder som yrar runt i affären 20.55 och inte fattar att vi också vill hem någongång
och andra småsaker men överlag så var nog min tid på cm super och jag ångrar inte något av den tiden för oj vad mycket jag lärt mej bara av att sitta i kassan!! Tack tjejer!


Det börjar kännas som det blir ett låångt inlägg detta så jag ursäktar mej såhär halvvägs (det är ju alltid något!) Hursomhelst så var jag ju tvungen att ta ett varv via Lindex när jag endå var i stan och det var nog dumt gjort för då blev jag ju TVUNGEN att shoppa på rean så jag kom hem med en påse full med kläder och jag som hade smockfull väska redan när jag kom så jag har nu ingen aning om hur jag skall få med mej allt hem. Oh noo!

hur göra nudå?

Efter tvångsshoppandet! for jag till Nykabi och hälsade på svärmor och kikade in i hennes nya affär. Hon hade fått det så himla fint där och det var så roligt att träffa henne igen! :) Efter en kaffekopp (ja jag har nu efter 20 år börjat dricka kaffe sådär smått, jag har blivit sjuk tror jag!) åkte jag och hälsade på mina faddrar och Sandra och Vic som var vårt lånebarn i somras. På kvällen for jag och Sandra till Kokkola ett varv och sen kollade vi in hennes nya lägenhet som kommer bli rysligt snygg, jag vill också flytta!

villhanytthem.nu





Nu återstår en halv dag i Kållby innan jag 18.00 kliver på flyget till H.fors och sedan vidare till Åland. Jag vet inte hur jag skall våga flyga själv, jag har ju alltid haft någon med mej när jag flugit men nu måste jag åka själv, scary!

tänk om man skulle få åka i ett sånthär fancy plan!

Men det går nog bra, nu skall jag njuta av den sista tiden jag har här hemma så vi hörs väl antagligen först imorgon kväll när jag kommit från skolan där vi har servering dagen lång!

Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar