fredag 11 november 2011

Här händer det grejjer!

Ja nu är det spännande. Jag min latmask fick äntligen i veckan satt ut annonser om att vi söker lägenhet och imorse ringde en kvinna och berättade att hon hade en 2:a till uthyrning, så på söndag skall vi och kolla läget. Hyran var dock i högsta läget för vår ekonomi för tillfället men vi får se. Sen så skall min klasskompis flytta till Strandnäs i januari så om inget annat så får vi fytta in i hennes 2:a efter nyår. Vem vet kanske vi äntligen kommer oss bort härifrån så småningom.
För första gången så skulle det nästan vara lite (men de nog väldigt lite) kul att packa. Dock får den som känner sig frivillig gärna komma och städa för jag hatar när man måste städa så noga när man flyttar. Sen så har jag ju inte hjärta att lämna lite smuts i hörnen utan jag måste alltid städa bort varje liten fläck.
Ett litet problem är ju bara det att vi skulle få flytta från 1 december men vi har ju en månads uppsägningstid så jag vet inte riktit hur det skall gå till för inte fan har vi råd att betala dubbla hyror heller. Nåja nu skall vi inte ta ut något i förväg, vi har ju inte ens sett lägenheten ännu!



Sådär annars så har jag ju praktik i helgen som började igår kväll. Vi hade 6 gäster på hela kvällen och vi är typ 10 servitörer per vakt så det var ju inte stressigt direkt. Nå jag, Thomas och Hedda från Högskolan fick träna på lite hovmästar grejjer istället så kvällen var riktit chill! Skönt det för jag hade verkligen inte sett framemot denhär praktiken.
Sen hade jag sån otur, vi slutade strax efter 10 och Kim skulle hämta mej när han hade färdigt jobbat, alltså strax efter 12, så jag fick gå till Shell Select som har öppet till 12 och stå där och vänta. Oturligt nog så hade de ju inga stolar så jag fick stå vid ett bord och se ut som ett fån i nästan 2 timmar. Sen stängde de och jag fick börja traska hemåt. Jag hann ju inte så långt kanske 1-2 km men det var nog lite ödsligt när det knappt ens kom några bilar. Tänk om någon skulle ha rövat bort mej. Ingen skulle varken hört eller sett något!


Nå ikväll får jag ta bilen iaf, så de ju tur och vi har ca 20 pers bokade för kvällen så inte blir det nu nå vidare fart och fläng idag heller men inte kan jag ju påstå att jag sörjer! Sen skall jag fara och hälsa på kossorna en stund i väntan på att få hem bonden min!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar