tisdag 24 januari 2012

Förbannade Åland

Ända tills nu har jag inte sett några större brister med att bo här. Men nu, jäkla knäppsar med sitt specialskattesystem. Hit får man inte beställa något från nätet som överskrider 43€, nej för då måste du skatta. På en vecka har jag för att hämta ut 2 paket, förvisso var ena Kims men endå. Blivit tvungen att betala 2x26€. Det är ju rånartat. Så har jag ett paket på vi säger 100€ så får jag skatta det först vid posten 26€ och sedan betala skatt till företaget/stället jag beställt ifrån = dubbel skatt. Nej dra åt helvete!

Nå jag skall försöka ta kontakt med dem och se om man kunde slippa betala skatten 2ggr, men jag misströstar. Hur har de tänkt ut dethär egentligen. Här finns ju inga butiker på den här lilla ön så enda sättet att överleva är ju att använda internet men nu kan man ju inte göra det heller. Nej men jag e inte bitter!


2 kommentarer:

  1. Nå mamma för en gångs skull...sällan :o)24 januari 2012 kl. 13:42

    Nej men det är ju verkligen bra att du inte är det minsta bitter... :o))))))Muahhh.....
    Detdär känns ju just liite onödigt...inte ens fastlandet har blivit sådär knixiga med att rassla hem folks pengar!Undrar vad den lagen grundar sig på? Int vinner dom ju på att Ålänningarna rusar över till Sverige o shoppar loss precis???!!!???

    SvaraRadera
  2. haha jamen de ju bra när nån kommenterar! :)
    Nej man kan ju just undra vad de får ut av de å vem fan som ha hitta på de?!

    SvaraRadera