måndag 23 januari 2012

Inget på hjärtat

Varning för aningen negativ syn på livet-inlägg!

Har haft en såndär jobbigt lång skoldag idag igen, som för vissa är en helt vanlig skoldag men för oss är 8-16 dagar rätt så sällsynta så när vi väl har dem känns de som om dagen aaldrig skulle ta slut. När man kommer hem är man helt slut och dagen är ju nästan slut.

Vi började med tyska idag. Vår "lärare" som inte är en sådan och har aldrig varit heller pratar bokstavligen bara tyska. Hon kan ingen svenska och meningarna hon sa på engelska under lektionen på 90min kan ungefär räknas på en hand. Så med andra ord pust och stön för dessa tyskalektioner jag har framför mej. Jag satt där som ett fån och förstod ingenting. Om hon frågade om vi förstod och någon sa nej så förklarade hon bara igen på tycka, som om det skulle hjälpa? Jag fick insikten att jag sku nog bli såld på torget för 50 cent om jag vore i Tyskland!

En annan trevlig överraskning vi fick idag var att alla hade sett framemot en behövlig sovmorgon imorgon innan finskan som börjar 12.30 men istället börjar starka drycker lektionen 8.00, men yeah va nice. Jag ser såå framemot det!

Nu borde jag skriva en artikel på finska och göra mat. Men jag kan ju faktist inte skriva på finska. Jag tror i och för sig inte läraren anser det vara en godtagbar ursäkt. Det enda jag vill just nu är sova men nej. 20.00 väntar ett pump-pass också så det är nog bara att kämpa vidare.

Nej jag måste nog börja kämpa med finskan nu. Blä!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar