torsdag 5 januari 2012

Slöa jag

Alltså dedär korten jag pratade om att jag skulle försöka få upp här, å hjälp hur trög man kan va. Jag får ju aldrig tagit dem, även om det ju är frågan om en 5-10 minuters grej men ack nej! Det finns vissa saker som man bara skjuter upp och skjuter upp, som t.ex. ett par mejl jag borde ha skickat iväg för länge sen men som även de fortfarande finns kvar på "att göra- listan".

Idag började vi dagen med sovmorgon (som alla andra dagar denna vecka!) Sen gick vi till gymmet, tränade och när vi kom hem gjorde jag smoothies eftersom jag till födelsedagen äntligen fick en mixer av mor och far. Jag har sålänge önskat mej det men aldrig gått och köpt en själv, nå nu har jag en och kan mixa runt och vilt hur mycket jag vill, bra! Kim hade ju som vanligt en massa åsikter om mitt fixande och mixande och tyckte jag var aningen löjlig när jag var som ett litet barn på julafton bara för att jag fick mixa lite! Haha nåja de e ju bra om det finns små saker här i livet som gör en lycklig! En annan som gör mej lycklig e ju den söta krabat jag bor med, och till nästa gång jag gör smoothies tror jag jag skall köpa sugrör!! :)

söta du

Man skulle nästan kunna tro att jag stoppat droger i smoothien också, men så är inte fallet!

I tisdags var vi ute på promenad, vädret var super och jag har sagt det förr men säger det igen, varje gång (förutom när det regnar) jag stiger utanför dörren förundras jag över hur vackert Åland och Mariehamn är. Jag kan inte vänta längre på att det skall bli vår och sommar så man får se Åland blomstra på riktigt, det skall bli underbart! Iallafall så hittade vi en massa skogspromenader som tog oss genom skog och berg och allt därimellan och det var så vackert!!



Det fanns en lång ringlande trappa där mittiallt, vi fick nu ingen vidare bra bild men det såg jätte häftigt ut. De hade skrivit på en skylt bredvid att trappan var byggd med pengar från EU! Ööh okej det kändes ju som livsviktig givande information! Men kanske det är sådär men EUs pengar, vad vet jag!

Ikväll har jag bakat kakor, sådär i brist på annat. Och nu skall jag sätta igång med ett av mina kvarvarande skolarbeten!

1 kommentar:

  1. Hördu, e det detdär som kallas "sötnos"???
    Och tydligen funkar ju presenten riktigt bra, det såg gott ut!
    I vilken skog hittade ni dendär trappan, den vill jag också se sen nångång!

    SvaraRadera