torsdag 9 februari 2012

Det är ju bedrövligt

jaa annat kan man ju inte säga om mitt bloggande. Vad skall jag ta mej till?

Nå det stora spritprovet är iaf över och det gick rätt så bra skulle jag vilja påstå! Nu återstår en hotellhemtenta på engelska och en rad andra hemuppgifter till engelska kursen. Sen kanske det kommer en liten lugn stund igen, eller? Vi har ju sportlov snart också, men jag vet inte hur mycket man bör vara lycklig och se framemot det än, lärarna påpekade ju att vi inte skall gå och boka nån semesterresa för vi kan ju faktist få en del hemuppgifter. Så var ju fallet när vi hade höstlov iaf, men vi får väl se.

I tisdags började tutorkursen och under kurskvällens gång fick jag med jämna mellanrum känslan av att vad jag har gett mej in i, men vi får se med tiden, det blir nog bra tror jag!

När jag kom hem hade jag helt galet ont i magen och visste inte vad jag skulle ta mej till, under natten blev jag magsjuk och det var förjävligt. Likaså gårdagen. Idag känns det bättre och det måste vara länge sedan jag har sovit sådär mycket. Men bara för att jag mår bättre idag har jag en dundrande huvudvärk som tvingar mej att förbli säng/soffliggandes och inte tänka tanken på att stiga upp. Vilket inte känns något vidare för frisk luft det är vad jag skulle behöva just nu.

Ända positiva med att vara magsjuk är ju att man blir så otroligt smal, tänk om jag kunde ha sådär snygg mage jämnt, ojoj! Inte så konstigt kanske om man lever på vatten, 1/2 glas blåbärssoppa, 2 glas jaffa, 1 rostat bröd och 5 chips! Det är nog dieten det!

Det negativa å andra sidan är att jag har missat 6 lektioner av samma kurser med att vara sjuk, förra veckan hade jag migrän och nu magsjuk på precis samma lektioner. Det bådar inte gått. Plus att jag måste hålla mej borta från gymmet vilket inte är något vidare trevligt.

Nåja det är bara att vänta på att bli frisk nudå så man kommer tillbaks i vanliga banor igen, ååh jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar