lördag 4 februari 2012

Är det dags nu?

är det dags att börja blogga igen? Jaa man kan ju tycka det efter nästan 1 1/2 veckas uppehåll. Ursäkta för det! Men som jag nämde redan innan jag pausade så är det så mycket på gång hela tiden att dehär 24 timmar dygnen de är nog alldeles för korta!

Under den tiden som det har varit tyst här har Kim och jag hunnit bestämma oss för att skaffa hund, kommit överens om en ras ringt till hundkennlar i Sverige och halvt om halvt bokat en liten golden valp. Men som vår vanliga otur när det kommer till sånadär större val i livet och liknande så kläcker hyresvärden ur sig plötsligt att här i vår gamla slitna lägenhet nej här får man inte ha hund. Det brast i hjärtat att se på vaplbilderna och försöka acceptera att den söta krabaten inte skulle bli vår. Jävla idiothyresvärd, tänk att man får göra sådär fats det inte nämns något om det i hyreskontraktet. Nåja nog om det jag har stridit med honom 3ggr nu så det är nog bara att inse att man blivit besegrad! 



 ååh ja dör lite inombords :´(

Sådana här gånger börjar dehär tankarna om att köpa eget igen flyga omkring i huvudet, men även det får vi ju vänta med när banken inte vill ge oss något lån, vilket jag ju på sätt och vis kan men inte vill förstå.

Annat då, jo jag har haft hotellpraktik denna helg. Gick riktigt bra men bööh vad det är tråkigt. Om det är något jag har kommit underfund med under mina studier så är det iaf att jag inte tänker spendera resten av mitt liv med att sitta i en reception. Då skulle jag lika bra ha kunnat stanna vid cittari i infon, skillnaden är bara att i recpan är kunderna oftast gladare! Som idag t.ex. jag skulle sitta av 6h och bävade för att klockan skullle gå väldigt långsamt, som den också såklart gjorde. Men gissa vad jag fick sysselsätta mej med, jo i 5h av 6 möjliga satt jag och copypastade (?) finska e-mailadresser från finska fotbollshemsidor in i en Excel tabell. Till nån jävla marknadsföringsgrej. Jag hann få tennisarmbåge, musarm, mushand och allt vad det nu heter + super sjuka ögon. Förstås checkade jag in/ut folk också men det tog ju sammanlagt 30 min av hela skiftet. Givande dag skulle jag vilja påstå!!

På tisdagen har vi vårt stora superomfattande sprit-prov där man bör kunna typ allt och minnas varenda liten detalj om i vilken panna maltwhisky destilleras. Fråga inte mej jag har ingen aning. Dags att köra en slutspurt med råpluggning? Kan va en god ide! På tisdagen skall jag även och servera till svenska konsulatet igen, de ringde mej i veckan och ville ha dit mej, så det är ju kul. Jag hinner dock bara vara en kort stund för jag börjar en tutorkurs (typ vänelev antar jag, för den som inte visste) på kvällen så det är en fullspäckad tisdag jag har framför mej med andra ord.

Vi har fått kylan hit till Åland också kring -15 har vi haft i flera dagar nu, och så tänker all i Österbotten -15 jamen de ju värsta sommarvärmen de. Men nej hörrni vi är omringade av vatten så jag kan säga er att -15 här är minsann inte som -15 i kära Kållby!


Kvällens planer kan man ju undra över, kontot är tomt så de lär inte bli någo vidare hulabaloo. Men sällskap skulle ju alltid vara skoj, och soffhäng framför gladiatorerna misstänker jag. Vi får väl se vi får väl se!

PS. Nu när det har varit total dött här så har jag faktist pluggat som en dåre så tytnar det igen ja då vet ni iaf varför!!

1 kommentar:

  1. Sv: Mamma följde mig bara till arlanda och sedan var jag "on my own" så att säga :P
    -
    Fan va synd att ni inte fick ha hund i lägenheten! Jag måste säga att de va fan taskigt! D:<

    SvaraRadera