måndag 27 februari 2012

Det skall börjas i tid...

Jag gjorde ju en finurlig start på skolveckan sådär efter sportlovets ledighet och hade migrän imorse. Hela natten för den delen också och medicinen var slut. Nå jag steg upp när klockan ringde och gick och velade fram och tillbaka om jag var i tillräckligt skick att fara till skolan. Vi hade trots allt bara 2 lektioner, tyska och hotelllära och jag har missat en drös av dem redan p.g.a mina sjuklingsbesvär den senaste tiden. Nå i sista stund konstaterade jag att mitt huvud inte skulle hålla så tillbaks i säng dunsade jag och sov till 11.30, väcktes av skinande solsken och ett huvud utan värk. Vilken tur!

Kim jobbar kväll denhär veckan så efter morgonmål (lunch heter det ju iofs vid den tiden redan på dagen men) hoppade vi i ytterkläderna och begav oss ut i det vackra vädret. NU känns det minsann som om våren är påväg, guud vad härligt jag längtar så! Iaf så gick vi genom stan för ovanlighetens skull istället för skogen och efter en stund bestämde vi oss för att gå till Strandnäs för att be om en kaffekopp vid Heddas. Bruden var så gästvänlig att hon bjöd både på kaffe, smörgås och kex, det tackar vi för, och vi satt en lång stund och diskuterade allt vad som hänt på sistone.

På vägen hem gick vi förbi hamnen där det var flera lastfartyg i hamn för tillfället och jag fascinerades som ett litet barn över hur stora de är och tänk att jobba på dem och så vidare, medan Kim raskt gick vidare uttråkad av min förundran och frågor som han ändå inte kunde svaret på. Ja det var vår dag det! Nu är han på jobb och jag laddar upp inför kvällens pump-pass.

wow liksom!!

När jag i fredags fick mitt H&M paket var det inte mycket som stannar i garderoben, nej det mesta skickar jag tillbaks denna gång men en bikini med den mest underbara färg (min familj anar nog redan färgen!!) får stanna, det måste ju börjas i tid, ja menar herregud de e ju snart sommar!!



Igår inhandlade jag mitt första BB plagg också, alltså inte nån stor jag är höggravid tröja eller liknande utan ett par Better Bodies shorts, För den som inte vet är Better Bodies ett av de stora träningsklädsmärkena när det gäller styrketräning och de har sjukt snygga träningskläder (och rätt dyra för den delen också!) Men de här shortsen var på rea vid avancia! Happy!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar