måndag 26 mars 2012

hemfärden

är lång. Och fy tusan vad trötta vi är. Vi steg på tåget 00.45 igårkväll och bytte tåg/ satt och väntade 2 h i Tammerfors mitt i natten för att aedan ta tåget till Åbo hamn som fick något fel halvägs ner till Åbo och började köra i snigelfart så vi blev mer än en halvtimme försenade och fick rusa till incheckningen med 5 minuter kvar till avgång. Tacka vet jag att de väntade fast vi var sena för inte fan skulle jag ha haft lust att sitta vid terminalen till 21.00 ikväll när nästa båt går!!

Nu har jag en jättebebis sovande i min famn som bökar fram och tillbaka mellan varven som han snarkar.



Vi har haft en toppenhelg hemma och denna gång kändes det riktigt jobbigt att åka iväg hem igen, främst för att lillasyster Julia tog det rätt hårt och jag vet att hon är en av de som saknar oss mest. Min vi får bara hoppas att vi kan träffas i sommar igen.

                                Såhär lycklig var hon när vi hälsade på i Helsingfors i höstas! :)

Ja mer än så orkar jag inte raffla ur mej nu, efter snart ett och ett halft dygns vakande börjar det vara mest gröt i hjärnan och jag längtar såååå mycket efter vår helt underbart sköna och mjuka säng nujust! Men det är bara en halvtimme kvar nu så är vi på Åländsk mark igen så en efterlängtad tupplur ligger inte alltför långt borta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar