torsdag 22 mars 2012

Till havs

Sitter på båten mellan Åbo och Mariehamn med as segt internet. Men för första gången vi åker båt sedan vi flyttade till Åland så njuter jag nästan av att sitta här. Tiden har gått relativt snabbt hittills och jag har haft något att göta hela tiden, skoluppgifter, läst nyaste H&M katalogen, shoppat på tax freen, spelat på x-antal spelautomater (och faktist vunnit lite också!) och smaskat på vikingbuffeen. Men det är nog en klar sak, SÅ gott var det inte att det är värt att betala 30€/person. Nej tyvärr men mätta i magarna blev vi ju så det är ju huvudsaken, att vi skulle ha fått mat för en hel vecka från mataffären är ju en annan femma!

Medans jag är helt tillfreds med båtvistelsen så är min medresenär aningens otålig och stackaren ser ut som om jorden snart går under. Nå lite godis på det så blir han nog glad!

Trots att det gått såhär bra hittills så är vi ju ingalunda hemma än, så småningom väntar ju en 7 timmar lång tågresa så nog är väl jag lika otålig och jorden-går-snart-under känsla hinner antagligen infinna sig innan vi kommit så långt som till Kållby. Alltså älska dessa långa avstånd!!

Jaa då var ni uppdaterade och jag har lättat mitt hjärta. Så ha de bra så skall jag underhålla denhär sötingen jag reser med! Plus att vi har bara en halvtimme kvar nu innan vi är i Åbo!! :)




3 kommentarer:

  1. vare carribian buffe? :)

    SvaraRadera
  2. Malin-chaufför, som det står i tel.katalogen.... :o)22 mars 2012 kl. 20:51

    Ja här väntar vi bara...och hoppas jag orkar vrida opp ögona för hämtning i Bennäs 04.28!!!!

    SvaraRadera
  3. Ida -jå he va he o he va no int na höjdar tyckt ja :P ha du testa? :)

    SvaraRadera