söndag 4 mars 2012

One more time..

ännu en söndagkväll med huvudvärk, detta är minst den tredje söndagen i rad. Längre bakåt i tiden minns jag inte men det börjar kännas som jäkligt många nu. Jag förstår inte vad det är jag gör annorlunda på söndagar som jag inte skulle göra någon annan dag? Jag tränar alltid på söndagar, men det gör jag ju i princip varje dag endå så, jag äter helt som vanligt, stiger upp nån timme senare än när jag skall till skolan men det gör jag ju på lördagar också och då är det inget problem. Så vad är pågång? Eller är det bara min kropp som gör allt för att slippa fara till skolan 8 på måndagsmorgonen?!!

jag kan med säkerhet säga att
detta alternativ kan vi utesluta iaf...

Sådär annars vad har försegått här på  holmen då? Jo vi har plusgrader ungefär dygnet runt och sol nästan (nu kommer det tamejfan vara regn och skit väder hela veckan bara för att jag säger såhär!!) varje dag och våren verkar vara på intågande. Härligt som bara den är det och nästan all snö har smält bort redan!


Denhär bilden tog Kim när vi åkte och handlade i veckan,
och detta är då ca 100 meter från var vi bor,
och som ni kan se...ingen snö i sikte!! :D

Skolan går som på räls men hur mycket jag får gjort på hemmafronten när det kommer till skolarbeten så kan vi väl säga såhär att det försegår lite reparationer på rälsen som kan medföra vissa förseningar! Men idag fick jag iaf inlämnat en hemtenta så nu har jag ett finska arbete som ska göras för att jag skall få kursen och sedan får man hugga in i engelskan och kommunikation & konflikthanteringens alla inlämningsuppgifter. Nåja det är så lite kvar så har vi sommarlov så jag står ut, än sålänge iaf!

Jag har också påbörjat min sista lediga månad så nu är det minsann att ta tillvara på all ledig tid för snart är det april och då får man börja knega igen. För den som undrar såvida jag inte nämnt det än så fortsätter jag vid Cikada denna sommar som servitris, det kändes som det bästa (och enklaste) valet för tillfället så det får bli så.

Restaurang Cikada

Jag har killen på jobb ikväll så jag får glutta på Wallander själv ikväll vilket kan bli lite hur som helst eftersom jag är så otroligt lättskrämd. Men om jag laddar upp med kudde och täcke så kanske jag klarar mej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar