torsdag 12 april 2012

Hålligång!

Hej och hå nu börjar stressen komma krypandes. De kommande dagarna är uppbokade till max och jag håller tummarna för att jag skall hinna fixa undan de skolarbeten som är kvar någon gång på sidan om. Imorgon kör jag skola 8-11.30, 12.00 blir vi klassen bjuden på lunch vi Arken för att gå igenom vad vi skall göra när vi skall vara konferensvärdar på Sjöfartens dag om 2 veckor. Så fort vi är klara rusar jag iväg till jobb för att spendera restrerande tid av fredagen där. Lördagen går också i jobbets tecken närmare bestämt 11.30-22 så sängen och en ledig söndag lockar minsann efter det!

På söndag är vi båda lediga så då skall vi gymma tillsammans och baka pizza, nomnom.



Måndag morgon ny vecka nya möjligheter till stress!
Vi rivstartar med ett tyskaprov med vår så otroligt proffessionella tyskatant som inte ens är en lärare, för att fortsätta skoldagen till 16.10 och därefter blir det jobb till kvällen. Tisdagen likaså skola+jobb. Men på onsdag då skall jag jobba extra på en mässa som jag inte vet vad heter och inte heller vet jag vad jag skall göra men jag vet iaf att det börjar kl 14.00!

Så med andra ord är det fullt upp och jag blir tvungen att lägga gymmandet åt sidan en hel del vilket gör att jag nästan släpper en tår, mina muskler kommer att förtvina. Eller så inte!! Men nu är det minsann den sista slutspurten här innan skolan tar slut och innan man börjar jobba sådär på riktigt riktigt. Och det är nog med blandade känslor jag går in i det, det skall bli skönt att slippa pluggandet en stund men likväl skulle jag vilja ha lite mera tid på mej inför de sista proven och hemtentorna så att man faktist skulle känna att man har tid att göra dem och inte bara stressar igenom något halvbra. Men jag har ju faktist jobbat lite med skoluppgifterna varje denhär veckan så på gång är jag ju iaf!

Jag köpte nya jobbskor idag och håller minsann tummarna för att de skall vara bekväma och funka mina bråkiga fötter!
det blev dessa från ecco 107€

Idag bjöd min käresta mig på café. Mysigt värre, och sen for vi och handlade mat och brände en massa pengar på de, jag fattar inte hur tusan det kan bli sådär dyrt för lite mat när vi inte ens köper något onödigt?!
Förutom en burk Ben&Jerrys!
jag får ju tacka min klasskompis Victor som varit så snäll och
gjort mej en B&J guide så jag vet vilken smak jag skall köpa!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar