måndag 9 april 2012

Påsken leder mot sitt slut och lovet likaså, men nästa gång vi har lov ja då är det sommarlov, tjohoo hur bra som helst!!

Efter lördagens bravader och firande upptäckte man än en gång igår att man börjar bli gammal och inte klarar av dessa slitningar efter en lång natt fylld med alkohol. Gårdagen spenderades med andra ord i sängen, steg upp kl 11 för att upptäcka att man mådde alldeles för dåligt, sov till kl 14 för att ge det en ny chans vilket resulterade i högst en halv timme i vaket tillstånd för att slutligen tvinga sig upp strax efter kl 17 och börja tänka på vad man skall stoppa i magen för att förhoppningsvis bli till nån slags människa igen. Varma smörgåsar blev det som inte smakade något vidare, strax efter fick Kim söka sig mot jobbet (stackare säger jag nog bara) och jag stationerade mej i vågrätt ställning i soffan för att där bli resten av kvällen. Så kort sagt kunde jag helt radera den dagen från mitt liv för den förde nog inget bra med sig!

Men lördagen var däremot riktigt trevlig med kvällsbesök av Viggu och Josefin, vin, öl, somersby och mousserande. Ja resten kan ni ju räkna ut...

Även idag skickade jag iväg killen på jobb och for själv till gymmet en sväng. Bestämde mej också för att duscha där så jag passade på att basta lite samtidigt. Att gå i bastu är nog skönt men man önskar bara att man skulle få ta sig ett kallt dopp i havet efteråt vilket får en att längta till sommaren ännu lite till.

Nu återstår det att diska bort det oändliga diskberg köket har att bjuda och sen ta itu med lite skolarbeten, med andra ord bara tråkigheter kvar av denna dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar