söndag 13 maj 2012

FÄRG

Dagen har varit en riktig toppendag, vi började med en mysig morgonpromenad ute i solen och satt vid lilla holmen en stund och njöt av värmen och kollade in stranden. Jag vill ha sommar nu och kunna ligga där och sola och svalka mej i havet mellan varven, gud så härligt! Sen återvände vi hem för att avnjuta en brakfrukost men kom fram till att isf måste vi handla lite först så vi for till S-market och i slutändan var klockan så mycket att det blev en frukost/lunch/brunch grej istället. Men inte illa det heller.

äggröra & tonfiskciabatta
Vi tog paus från gymträningen idag även om jag verkligen borde gått eftersom jag hinner träna så lite nu när jag jobbar så mycket men båda kände att vi var för trötta idag och behövde lite ledigt! Senare på dagen for vi på IFK Mariehamns hemmamatch och de vann t.o.m.så det var ju trevligt för dem. Jag bryr ju mej inget vidare utan var snarare där som sällskap än som supporter men det är ju alltid trevligt med live sport i liten utsträckning. Jag kan ju ärligt säga att jag är nog mycket mer intresserad av hur folk klär sig i än att titta på själva matchen till exempel! hehe

När vi kom hem var vi frusna som 2 isbitar, IGEN! Nästa gång jag går på ifk match tänker jag sätta vinterjackan på oberoende om det är 13 juli eller när det är för det lyckas ju minsann alltid bli kallt efter en stund på dendär läktaren! Vi passade på att skattedeklarera så nu är det bara att vänta till hösten och hålla tummarna att man får ännu lite mer i återbäring!

Varför äta hamburgare vid McDonalds när man kan laga goda och nyttigare burgare hemma? Så det gjorde vi idag och ja resultatet? Gott jo men definitivt svårare ätet än Big Macarna eftersom fyllningen inte riktigt ville hållas i!



Nu avslutar vi denna soliga söndag med film och jag delar med mig av shopping resultatet från förra fredagen.
Vi tar på nytt imorgon med en ny resa till Stockholm men denna gång skall jag med klassen på studiebesök till Grand Hotel och Story hotel så vi får väl se om man hinner springa in i några butiker under lunchen då! Inte för att min plånbok vill de men!! Åtminstone skall jag kika på nya träningsskor som jag nu menat köpa ända sedan julen men inte kommit mej för och knappast kommer mej för riktigt än men jaa kika runt lite kan man ju iaf!

Omedvetet blev temat för min shopping inför våren och sommaren FÄRG, så här bjuder jag nu på en hel del färgklickar! Härligt att slippa från allt svart och grått som vintern medför!

tröja JC, topp Cubus, Jeans Carlings, halsband GT
tunn skjorta, lösa toppar H&M

randig topp, orange nagellack Cubus, neon orange topp H&M,
tubhalsduk, shorts och neon rosa kuvertväska Gina Tricot
en skön sommar onepiece H&M
basic svarta pumps Din Sko

väl hemma igen låg denna goding och väntade vid postkontoret,
efter 2 års sökande tror jag nu jag äntligen hittat jeansjackan jag sökt! :)

Nu skall jag bara ladda telefonen med lite ny musik inför morgondagens båt och bussresor så är det sen sängen som väntar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar