tisdag 8 maj 2012

Justja

Så fort jag tänker att nu skall jag ta tag i bloggandet igen för att jag återfunnit inspirationen och tror mej ha tid med det så hinner jag med 2 inlägg och sen blir det tyst igen. Helt otroligt!

För tillfället lider jag av värst allergichocken efter fredagens resa till Stockholm. Varför det bröt ut just då förstår jag inte, även om de är längre in på våren där jo men vi har haft vår jäkligt länge här också utan att jag haft några problem. Nåväl björken har slagit ut här och jag är som död. Värre problem än vanligt har jag också, kombinerat med jobb varje dag är kanske inte det mest optimala precis! Täppt näsa, snorig, öronvärk, sjuk hals, ett huvud som faktist inte hänger med och även talförmågan har jag tappat någonstans på nåt konstigt vis. Alltså inte då så att jag inte kan tala men när jag gör det sätter sig bokstäverna huller om buller så jag vet inte vad jag säger!

Så så är läget här, som vanligt får jag inte mycket till medlidande av min sambo. Ni vet när en karl är sjuk så håller jorden på att gå under men när kvinnan är sjuk ja då skall hon inte pipa för det är väl inte så farligt. Nehenej!

Blommigt värre i Mariehamn!
Annat roligt..idag hade jag min sista tent, en muntlig sådan. Det gick bra, jag blev godkänd men är dock lite besviken på mej själv för kursen har varit så nedrans intressant (företagsekonomi) att jag skulle ha velat ha mera tid på mej att förbereda mej på tenten så jag skulle ha känt att allt var på klart. Men gjort är gjort, istället har jag tjänat pengar varje dag och det är ju inte illa det heller! Nu återstår det bara en ynka hemtenta så är mitt första år som högskolestuderande över!

Idag var vi till Viking Line och bokade vår resa hemhem i sommar! JAAA det är sant vi kommer hem och nästan en hel vecka denna gång till och med. Skönt så utav tusan skall det bli att ta lite semester och bara koppla av! Så 1.7-6.7 befinner vi oss i kära Österbotten och fan och hans moster säger jag bara om ni inte har sol där då!! Med tanke på att den veckan antagligen blir den enda tid för mej i solen denhär sommaren så hoppas jag få njuta av vackert väder då!

Nu kurrar magen något värrigare så bäst att gå och smida ihop en macka nu innan sängen kallar.
2 riktiga dagar kvar i skolan innan sommarlov, wohooo!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar