tisdag 5 juni 2012

Mina älsklingar

Tisdagens lilla tripp till Stockholm resulterade i ett par nya skor, träningsskor har jag sökt och tänkt köpa enda sedan jul men nu blev det ett par nya springskor istället eftersom jag tänkt köra mycket kondition i sommar och med tanke på att jag jobbar mycket så hinner jag bättre ut på en springrunda på morgonen/kvällen än att träna styrka på gymmet som ofta tar några timmar. Så dessa fick det bli. Eftersom jag fick lära mig att tränings-/springskor bara håller ca 2 år sen tappar de "gnistan" eller som de sa i butiken träningsskor är en färskvara så när jag fick höra det visste jag ju direkt att mina dåvarande skor varit döda en lång tid då redan. Med tanke på att jag köpte dem i högstadiet typ? För kanske 30€, så var de nog döda redan när jag köpte dem förvisso men tillbaka till det jag ville få fram. Dehär nya Nike Zoom Elite är det bästa jag äger för mina fötter för tillfället och gör att jag bara vill ut och springa nununu! Bästa köpet på länge!



Så med andra ord har denna lediga dag 1/2 avslutats med en lång springrunda genom Mariehamn med bästa springsällskapet iform av min käre sambo. Mera sånt!

Imorgon står det alltför mycket på schemat, min efterlängtade ansiktsbehandling/massage på Decorus, gymträning, en springrunda, fönstertvättning, dammsugning, hylluppsättning (BARA ett halvt år för SENT!!!) sökning av den ultimata grillen som gärna skulle få infinna sig på vår balkong,  men vad som än görs så njuter jag till fullo av att få vara lite ledig en dag! :)

1 kommentar: