torsdag 20 september 2012

Op

Dehär sku ju egentligen komma upp igår men när bilderna och internet bråkade så blir det lite försenat, så därför tänker int ja ändra på nå tidsformer även om allt ja skrivit om hände i tisdags nudå och int igår! :)

Har i en månads tid gått och väntat på att min lilla operation skall bli av och igår var dagen D. Ingenting farligt var det de gjorde, allt gick bra och det är inget att oroa sig över, inget heller som jag nämner något mera om här för det är alldeles för privat. Anyway så kom vi till sjukhuset 07.00 igår morgonen och jag fick sånadär oerhört fina kläder så man känner sig som snyggast på stan med! Sen fick vi vänta tills sköterskorna kom och tittade till mej, pratade och pickade. Klockan 10 skulle det bli av så jag tänkte att jamen då står jag väl ut med att inte få äta nått sedan 06.00 när jag vaknade. Vanligtvis sätter jag inte foten utanför dörren om jag inte ätit morgonmål och jag hinner knappt öppna ögonen innan jag är vrålhungrig.


Nå timmarna gick och vi väntade och väntade, trängdes två i sjukhussängen som bara är ämnade för en, slumrade till, läste Iform tidningar, kollade lite deadliest catch, hungrade ihjäl och väntade. Tack o lov hade jag den mest underbara man vid min sida som snällt väntade med mej för att han visste hur mycket jag behövde honom där och vägrade lämna mej innan han visste att det var dags! Tack för det kära v

Vid 15.00 tiden var det då dags, bara 5 timmar försent, gonatt för min del och en timme senare skakar och skrämmer vettet ur mej gör de på uppvaket. Omtöcknad och yr som jag är blir jag livrädd och tror att jag ligger kvar på operationsbordet och sövningen inte fungerat tills jag upptäcker att allt e klart redan!


Hur som helst det jag ville berätta är att klockan 18.00 fick jag äntligen lite mat i min stackars mage vilket betyder att jag var vaken men oäten i 12 timmar herregud det är ju inte klokt. Inte enligt mina matvanor iaf!

Hem slapp jag redan igårkväll och jag mår nästintill som en prinsessa, skönt! Det supertråkiga är ju (sånt ni inte bryr er om egentligen och inte vill att jag skriver om hela tiden, träning såklart) att jag måste lugna mej med den vilket kommer vara svårt eftersom jag bara har drygt en vecka jobb kvar innan hotellet övergår till ett B&B till oktober månads slut när dörrarna stängs för säsongen! Vilket betyder en hel jäkla massa fritid att göra sig av med. Så jo inget springande för min del, ingen spinning, ingen hårdträning, promenader är bra ( men halleluja hur kul är nu det?) men styrketräning till en viss del var okej så vi kör väl så gott det går då, men jag tänker nog vila en vecka innan jag kör igång igen för att vara på den säkra sidan! Jag som ville inviga mina nya ASSNYGGA inneskor, snyft!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar