torsdag 20 september 2012

Me gusta

Hemkommen från andra lektionen i spanska. Jepp de stämmer jag har börjat läsa spanska, förra torsdagen körde kursen igång och jag kan ju inte precis påstå att tidpunkten är den bästa, varje torsdagskväll 18-21.15. Hohho 3 timmar i sträck känns lite halv tufft men det är intressant och läraren är rätt så bra. 15ggr bättre än tyska läraren vi hade i våras iaf!!

Anledningen till detta är ju att jag planerar göra min 5 månaders utlandspraktik i Spanien, men inget är spikat än och inte har jag ju hittat någon plats än så vi får väl se annars är det ju bara bra att lära sig ett nytt språk. Men jo jag skulle nog faktiskt vilja komma iväg till värmen när man ändå ska nånstans bort så varför inte kombinera nytta med nöje?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar