lördag 19 januari 2013

Ensam

Jodå jag lever och mår bra och har lyckats få det att stå tyst här i några dagar igen. Man kunde tro att efter tvihuvudetincidenten gjorde mej tom på ord men så är inte fallet. Fullt upp med egentligen ingenting, men varje ledig stund som jag får ha killen hemma från jobb hänger jag nästan honom i knäna för att få vara nära varje vaken minut. Så därför denna tomhet.

Nejmen inte riktigt, i torsdags hade jag endast en lektion från morgonen så efter det tog jag en liten tupplur och sen gick vi och kaffade på Svarta Katten, hämtade ut ett H&M paket, åkte till loppiset och kollade hur försäljningen hade gått och förde dit lite mera grejjer, åkte ti Elgiganten för att köpa en extern hårddisk eftersom datorn går på sian sista dagar. Hem kom vi med en ny elvisp vilket vi visserligen behövde när ena vispen gått sönder till den förra men ingen hårddisk. Inte vet jag riktigt vad man skall ta för nån och Elgiganten på Åland vinner högsta pris för Världen Sämsta Kundbetjäning. Grattis. Sen for vi och handlade mat och avslutade dagen med ett gympass.

Igår hade vi kyla som heter duga för att vara här, dock vet jag inte hur kallt det var -21 hörde jag någon säga och -23 någon annan. Nå ett gympass, lite packande, mat, gladiatorerna och en hel del soffmys hanns det med. Idag har sett ganska likadan ut, vi har gymmat, kollat på tv ätit och nu är karl på jobb och jag lyckades göra lite skolarbeten. Så nu återstår bara ett grupparbete kvar för denna vår, sen är det sommarlov, eller rättare sagt 4 månader hårt slitande gratisjobb. Men va e nu int bättre än de??

Såå nu sitter jag här i all min ensamhet denna kalla lördagkväll, men det gör mej inte ett dugg. Kanske man skulle göra sig en kopp varm kakao, eller baka något. Vem vet vad kvällen har att bjuda på?! :)


2 kommentarer:

  1. Då säger jag GRATTIS till elvispeln, eller inte till den heller, men du vet hur jag menar ?!?
    Nice med "sommarlov" :o)

    SvaraRadera
  2. Jo jag vet tack så mycket, 10 cent blev över!! ;)

    SvaraRadera