onsdag 16 januari 2013

Hål i huvudet

Idag hade vi en lite annorlunda skoldag, vi lärde oss självförsvar och talade om våld i allmänhet och i branchen. Super intressant, vi började med teori på förmiddagen och efter lunch skulle vi träna självförsvar m.m.

När vi kom dit bytte vi om och jag var på toan för att sätta upp håret, väl ute därifrån så fanns där en tv som satt fast i en ställning precis utanför så dong sa det bara och jag kände en hård smäll mot huvudet. Första tanken var "nej snälla ge mej inte huvudvärk så ja inte kan göra alla självförsvars övningar under eftermiddagen" de som jag så väntat på! Jag tar bort handen för att ta min vattenflaska när jag upptäcker att jag blöder, va inte en tanke hade jag haft på att jag skulle börja blöda även om det var en jäkligt hård smäll. I reflex vinklar jag ner huvudet lite för att gå och hämta ett papper när det börjar rinna ner blod i händerna. Uups.
Men det räckte med att skölja det och trycka på en stund så slutade det, tur att det inte behövdes sy. Tack o lov återhämtade jag mej ganska snabbt så jag ändå kunde vara med hela eftermiddagen. Det var ytterst lärorikt och spännande!

Så kan det gå! Men när Kim kommer hem (visserligen inatt) men imorgon då, jaa då kan det nog hända att jag har fått ont och då e de nog riktigt synd om mej som skadat huvudet!! ;) hehe

2 kommentarer:

  1. Men de va värst va du e magnetisk,då tillome en tv hoppar på sådär...passa på å ynkla dej nu lite, hål i huvudet var nästan värre än döden trodde vi då vi var små, papp diin å jag :o)

    SvaraRadera
  2. Jaa vet du säg int annat, Kim undra om ja boxades me tv:n iställe fö me en kompis! Hehe jamen då e de ju no int nå vidare!! :)

    SvaraRadera